Dardenia, Beş Yılda 1000 Şubeye Ulaşmayı Hedefliyor
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
Dardenia, Beş Yılda 1000 Şubeye Ulaşmayı Hedefliyor
Dardenia, Beş Yılda 1000 Şubeye Ulaşmayı Hedefliyor
Dardenia Genel Koordinatörü Selin Daniyel,
30.11.2016 00:00:00

 

 

 

Dardenia, Beş Yılda 1000 Şubeye

 

Ulaşmayı Hedefliyor

 

 

 

Dardenia Genel Koordinatörü Selin Daniyel, büyüme hedeflerini müşterilerinin talepleri doğrultusunda gerçekleştirmeyi ve lezzetlerini tüm Türkiye’yle tanıştırmak amacıyla İstanbul’un ardından Türkiye’nin değişik bölgelerinde açacakları şubelerle büyümeye devam edeceklerini belirten Selin Daniyel, “Dardenia şubelerinin sayısını beş yılda 1000 şubeye ulaştırmayı hedefliyoruz” diyor.

 

Türkiye’nin ilk ve tek balık ekmek zinciri Dardenia, yenilikçi ve öncü ürünleriyle balık tutkunlarının müdavimi olduğu Türkiye'nin ilk balık-ekmek zinciri. Kendine özgü ekmeği, sosları ve menüsüyle Türk damak tadına hitap eden Dardenia, Maslak 42 ve Kavacık’ta açacağı iki yeni şubesiyle İstanbul genelinde 10 şubeye ulaşacak. Hızlı ve istikrarlı büyümesini sürdürmeyi planlayan Dardenia’nın hedefinde kendi açacağı ve franchise vereceği yeni şubelerle önce İstanbul daha sonra da tüm Türkiye’ye balığı sevdirmek ve balık tüketim alışkanlığı kazandırmak var.

 

Dardenia markasının doğuş hikayesinden bahseder misiniz?
2011 yılında Dardanel firmasının sahibi Sayın Niyazi Önen Bey’in tamamen kendisinin Türk halkının balık yemek alışkanlığını arttırmak amacıyla yola çıktığı bir konseptir. Burada da tamamen Eminönü’ndeki balıkçıları seyrederek Türk halkı ne yiyor ne seviyor, hangi balığı tüketiyor. Bunları gözlemleyerek insanların günlük hayatında, iş hayatında, ofislerde beyaz yakalı dediğimiz kitleye daha çok balık yedirmek, sağlıklı beslenmeyi arttırmak amacıyla ve bunu bir standart hale getirmek için ne yapılabilir diye düşünüldü. Bu anlamda ekmek değiştirildi. Tamamen patenti bize ait olan Japonlar ile birlikte üzerinde çalıştığımız bir ekmeğimiz var. Tartar sosumuz var, ekmeğimizin içine bu sosu koyduk. Sonra baktık bu balık ekmeklerin içinde soğan var ama öğlen vakti soğan insanlara hoş gelmeyebilir. Bu yüzden bunu karamelize yaptık. Devamında da ekmeğimizin içine balıklarımızı koyduk. Tabi bu balıklar tamamıyla mevsiminde doğru yerden doğru bir şekilde alınarak getirilen balıklar ile yaptık. Mesela Norveç’ten somonumuz ve mezgidimiz geliyor, Ege’den levreğimiz geliyor.

 

Bu şekilde balığımızı da koyup bunu bir standart haline getirdik. İlk şubemizi de 2011 yılında Bağdat Caddesinde 45 metrekarelik bir dükkân olarak açtık. Bu tam anlamıyla deneme yanılma yöntemiyle, insanlar nasıl tepkiler verecek şekilde oluşan bir konsept oldu. Sonucunda baktık ki insanlar bunu çok sevdi. Özellikle hedef kitlemiz dediğimiz beyaz yakalılar, öğrenciler, sağlığına önem veren insanlar, aileler çok sevdi. Bu şekilde büyümeye başladık. Devamında ikinci şubemizi Maslak’ta açtık. AVM’lerde bu konsept nasıl olacak diye düşünüp Buyaka AVM’de bir şube açtık ve o da şu anda çok başarılı bir şekilde çalışıyor.

 

Biraz daha konseptimizi geliştirmek istedik. Dardanel, orkinos balığı, suşi deyip bu alanlara da girelim istedik ve Fish&Sushi adında alakart şubelerimizi oluşturduk. Burada da şu anda Göktürk, Nişantaşı ve Bağdat Caddesi olmak üzere 3 şubemizle hizmet veriyoruz. Toplamda 9 şubemiz bulunmaktadır. Bunların 3 tanesi Fish&Sushi konseptinde 6 tanesi Fish&Bread konseptindedir. Bu altı şubemizin bir tanesi franchising olarak hizmet vermektedir. İlk franchisingimizi 2016 yılında Bahariye şubemizle verdik. Şu anda iki tane şubemiz daha Aralık ayında açılacak. 2016 yılının sonunda 11 şube ile hizmet vermiş olacağız. 2017 yılının ilk ayında da tahminen İstanbul dışı şubemizi Dardanelin merkezi olan Çanakkale’de açmayı hedefliyoruz. İnsanlar artık Dardenia markasını balık ekmek olarak benimsediler ve seviyorlar.

 

Kendimizi sürekli geliştiriyoruz. Hangi ürün daha çok ilgi görüyor hangi ürün seviliyor bunlara bakarak dengeli bir menü oluşturmaya çalışıyoruz. Fiyat politikası olarak da elimizden geldiğince belli bir seviyede tutmak istiyoruz. Çünkü Türkiye’de balık denildiğinde pahalı anlamına geliyor. Biz buradan yola çıkarak biraz daha uygun fiyatta olsun ve insanlar daha çok balık yesinler diyerek fiyat politikamıza çok dikkat ediyoruz. Bunların dışında paket servisimiz var. Şu anda ciromuzun yüzde 50’si paket servisinden geliyor. Özel paket ambalajlarımız var. Balıklarımızın soğumadan aynı kalitede tüketiciye ulaşmasını sağlıyoruz.

 

Menü çeşitliliğiniz hakkında bilgi verir misiniz?
Şu anda menümüzde 35 tane ürünümüz bulunmaktadır. Bunun büyük bir bölümü balık ekmek oluşturuyor. Devamında da balık salatalarımız geliyor. 2016 yılında yapmış olduğumuz bir fit menümüz var. Bu menüye bayanlar daha çok ilgi gösteriyor. Burada ünlü Karen ve Tony Hill çifti ile beraber çalıştık. Bu kişiler hem beslenme uzmanı hem de spor hocalığı yapıyorlar. Onların oluşturmuş olduğu bir menüyü tüketicilerin beğenisine sunduk ve çok güzel geri dönüşler aldık.
Menümüzü geliştirmeye devam ediyoruz. Türkiye’de bulunması zor olan ürünlerimiz var. Ürünlerimize çok değer veriyoruz, her bir ürünümüz üzerinde çok çalışıyoruz. Kendi fabrikamızda yaptığımız altı tane özel soslarımız var. Her ürünün yanına farklı bir sos veriyoruz. Kendi ürettiğimiz zeytinyağımızı kullanıyoruz. Baktığınızda içecekler ve salata haricindeki her şey kendimize ait. Hepsi Çanakkale’deki fabrikamızda hazırlanıyor. Orada yapmış olduğumuz Ar-Ge çalışmalarının sonucunda çıkan ürünlerdir.

 

Menüyü oluştururken neleri göz önünde bulunduruyorsunuz?
Müşteriden gelen geri dönüşlere çok dikkat ediyoruz ve önem veriyoruz. Olumlu-olumsuz bütün talepleri dinliyoruz ve değerlendiriyoruz. Bizim müşteri kitlemiz çok bilinçli, sunmuş olduğumuz ürünleri daha önceden yurtdışında yemiş ve o ürünü biliyor. O bilinçle bize geliyorlar. Yeniliğe çok açık olan müşterilerimiz var. Bunların dışında dünyadaki trendleri takip ediyoruz.

 

Ürünlerimizin kalitesine çok önem veriyoruz. Her şeyi kendi orijinal yerinden kendi denizinden ve mevsiminde alıyoruz. Kesinlikle mevsim dışı ürünlerin alımını yapmıyoruz. Pişirmeye de çok önem veriyoruz. Özellikle teppanyaki ızgara kullanıyoruz ve bunu yurtdışından özel olarak getiriyoruz. Bu ızgaranın özelliği, pişen balığın besin değerini kaybetmemesini sağlıyor. Balığın daha sulu kalmasını sağlıyor, balığı kurutmuyor. Ayrıca tüm şubelerimizde açık mutfak kullanıyoruz. Müşteriler otururken balığın pişme hali dahil olmak üzere her aşamasını görebiliyorlar. Kızartmalarda tempura un kullanıyoruz. Bu unun özelliği kızartma yağını ürünün içine çekmesini önlüyor.


Beş yıllık büyüme hedeflerinizden bahseder misiniz?
Şu an Anadolu’ya açılmayı hedefliyoruz. İstanbul’un her noktasına ulaşmaya çalışıyoruz. Bunun için fiyat politikamızı çok belirgin bir seviyede tutmayı hedefliyoruz. Her kesimin rahatlıkla yiyebileceği, gelir seviyesi anlamında herkese hitap edebilecek menüler oluşturuyoruz. Ayrıca franchising şeklinde de büyüme hedefimiz var. Tüm Türkiye genelinde beş yıl içerisinde 1000 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz.

 

2017 yılında bir akademi oluşturmayı hedefliyoruz. Şu anda Dudullu’da bir fabrika çalışmamız var. Burada hem Ar-Ge çalışmalarımızı yürüteceğiz hem de burada akademi kuracağız. Çünkü sektörde personellerimizi kendimiz yetiştirmek istiyoruz. Şu anda 150 civarında personelimiz var. Akademi ile birlikte bu sayı daha da artacak. Ayrıca personellerimizi eğitmek istiyoruz. Bu anlamda 100 kişilik bir personel almayı hedefliyoruz. Sektöre de bu anlamda katkı sağlamış olacağız.


Yurtdışına yönelik çalışmalarınız var mı?
2011 yılında Dardenia’yı kurduk. 2012 yılında inanılmaz bir şekilde yurtdışı talepleri geldi. Özellikle körfez ülkelerden talepler aldık. Avrupa’dan talepler geldi. Ama biz ilk önce Türkiye’de kendimizi tam anlamıyla her yönden oluşturmak istiyoruz. Daha sonra yurtdışına açılmayı hedefliyoruz.

 

Haberin Fotoğraf Galerisi


HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,6595 3,6661
EURO 4,3219 4,3297
STERLİN 4,8038 4,8288
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.