Karaca Dünya Markası Olma Yolunda
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
Karaca Dünya Markası Olma Yolunda
Karaca Dünya Markası Olma Yolunda
Karaca İcra Kurulu Üyesi Sami Hotak,
30.11.2016 00:00:00

 

 

 

Karaca Dünya Markası Olma Yolunda

 

 

 

Türkiye züccaciye pazarında ciroda ve adet satışında liderliğe oturan Karaca, hedef büyüttü. Global Pazarda lider olmak için inovatif ürünlere yoğunlaşan şirket, hammaddesi inci olan yemek takımı üretti. Karaca İcra Kurulu Üyesi Sami Hotak, Fine Pearl adı verilen yemek takımı için 2012'den beri Ar-Ge yaptıklarını belirterek, "300 milyon TL harcadık" dedi. Hotak, Karaca da 2016'da 850 milyon TL ciro elde ettiklerini belirterek, "Yeni ürün 2017'de ciroya yüzde 30 katkı sağlayacak" diyor.

 

 

Fine Pearl yemek takımı ile Türkiye’de ve uluslararası arenada dünya markası olma yolunda ilerlediklerini ifade eden Karaca İcra Kurulu Üyesi Sami Hotak, 2017 sonunda yüzde 30’luk büyüme ve 1 milyar 100 milyon TL ciro ile pazar payını büyütmeyi hedeflediklerini kaydetti. Amerika pazarına girmeyi, Avrupa pazarındaki sürdürülebilir başarısını devam ettirmeyi amaçlayan Karaca, 2016 sonuna kadar yurt dışında 6 mağaza daha açmayı hedefliyor.


Karaca markasının günümüzdeki yapısı ve hedeflerini anlatır mısınız?
Karaca1973 yılında Süleymaniye’de dört kardeşin kurduğu küçük bir cam atölyesi olarak hikâyesi başlıyor. 1990’lı yıllara gelindiğinde camdan sofralık grubuna geçişi oluyor. 2008'de Emsan markasını satın aldık, 2012'de de Karaca Home markasıyla ev tekstili sektörüne girdik. 2014 yılında da sektörün önemli markalarından Jumbo'yu bünyemize kattık. Bünyemizde dört markamız bulunmakta. Hollanda’da Karaca Europe diye bir şirketimiz var. Bin 600 kişinin üzerinde çalışanımız ile birlikte, Karaca’ya ait 113 tane mağaza, 39 tane franchising ve 1100 tane bayiimiz var. Hem marka satın almalar yaparak hem de ürün yelpazesini geliştirerek büyüyen bir şirketiz.

 

2016 yılı ciro hedefimiz 850 milyon TL’dir, bu hedefimize rahatlıkla ulaşacağız. 2016 yılında genel anlamda yüzde 30’luk bir büyüme gerçekleştirdik. 2016 yılı bütün olumsuzluklara rağmen bizim için hedeflerimizi tutturduğumuz ve yatırımlarımızı gerçekleştirdiğimiz bir yıl oldu.

 

Ürün kategorileriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Bizim odaklandığımız üç ana kategori bulunmakta. Bunlardan bir tanesi sofra grubu, bizim göz bebeğimizdir. Sofra grubunda yemek takımları, çatal-bıçak takımları ve bardak setlerimiz var. İkinci kategorimiz mutfak grubumuzdur. Pişirme grubundan elektrikli ev aletlerine kadar geniş bir ürün yelpazemiz var. Üçüncü kategorimiz ev tekstilidir. Üç ana kategoride de sektörün en önemli oyuncusuyuz. Aslında biz kendimizi evdeki yaşam alanına konumlandırıyoruz.

 

Değerlerimiz bizim için çok önemlidir. Bunlardan bir tanesi ilkleri gerçekleştirir ve hayalleri hayata geçiririz. Diğeri yeni başarıların gururunu yaşatırız. Üçüncüsü hep daha iyisini yapar kendimizi ve işimizi geliştiririz. Dördüncü değerimiz de ayrıcalığı yaşatır ve artı değerimizi katarız. Bu dört değer etrafında şirketimizin bütün projelerini gerçekleştirme çabası içerisindeyiz. Bunlarla birlikte bütün stratejimizi yeniden revize ettik. Dünyanın en önemli danışmanlık şirketlerinden McKinsey ile birlikte yaklaşık üç yıldır çalışıyoruz. Onlarla satışımızı, misyon ve vizyonumuzu yeniden belirledik. Müşteri tarafında marka mottomuzu yeniden yazdık. Önceden marka mottomuz ‘en özel an yaşadığın an’ dan ‘paylaşacağımız çok şey var’a geçtik.

 

Yakın zamanda ‘Fine Pearl’ serisini çıkardınız. Bu fikir nasıl oluştu, süreci anlatır mısınız?
Türkiye’de şu ana kadar birçok ilki yaptık ama dünyada bir ilki yapmak şu ana kadar kısmet olmamıştı. 2012 yılından beri çalışmış olduğumuz bir proje var. Sofralarımızı daha değerli hale nasıl getirebiliriz. Daha değerli hale getirebilmemiz için bunun bir hikâyesinin olması gerektiğini düşündük ve bu anlamda daha da ileri gidelim dedik. Ürünün hammaddesi ya da ürünün içeriğinde bir değişiklik yapma konusunda çalışmalara başladık. Doğada birçok mücevher ve taşlar var. Tabii bizim için önemli olan doğallığını ve saflığını da kaybetmemesi gerekiyor. Yaptığımız araştırmalarda bunun için en ideal olanının inci olduğunu gördük. İnciden yemek takımı yapmaya karar verdik. Birçok çalışmalar yaptık, çok zorlu süreçler geçirdik. Ama en sonunda inciden yemek takımı yapmayı başardık. Bu bizim için 300 milyon TL’lik bir yatırıma dönüştü. Eylül ayı sonu itibariyle mağazalarımızda bu ürünümüzü sunmaya başladık. Bir yıl içerisinde 50 bin satma hedefimiz var. İnci yemek takımımız ile ilgili altı desenimiz var.

 

Biz bir dünya markası olmak istiyoruz. Dünya genelinde 20 ülkede 59 tane mağazamız var. Şu anda iyi gidiyoruz ama bizim artık koşmamız gerekiyor, daha hızlı hareket etmemiz gerekiyor. Yakın coğrafyamızda ki pazarlarda ve marka bilinirliği konusunda çok iyi durumdayız. Ama bizim Avrupa ve Amerika’da çok daha hızlı hareket etmemiz gerekiyor. Buralarda ki rakiplerimize baktığınızda 1700’lü yıllarda kurulmuş markalar olduğunu görüyoruz. Böyle köklü geçmişe sahip olan rakiplerinizle başa çıkabilmeniz için güçlü bir inovasyona sahip olmanız gerekli. Yakın zamanda Karaca’yı bir dünya markasına dönüştürebilecek bir inovasyon arayışı içerisindeydik. İnci yemek takımlarımız dünyada bir ilk olması sebebiyle yurtdışında bize yeni pazarlar açacak. Karaca, fine pearl serisi ile 2017 yılında yurtdışında atağa kalkacak.

 

Mağazacılık konusunda nasıl bir büyüme var?
Türkiye’de şu anda 113 tane mağazamız var. Yılsonuna kadar bu sayı 116-117’ye ulaşacak. Biz AVM’ler de kendi mağazalarımızı açıyoruz. Cadde mağazalarında ise bayilerimiz aracılığı ile franchising şeklinde açıyoruz. Türkiye genelinde ulaşılabilirlik anlamında her yerde varız. 2017 yılında 15 tane Karaca mağazası açmayı planlıyoruz. Yeni yılda franchising ile daha hızlı bir büyüme olacağına inanıyorum. Yurtdışında yılsonuna kadar 6 yeni mağaza açacağız. Yurtdışında ki mağaza sayımız yılsonuna kadar 35 olacak. 2017 yılında da bu sayıyı 50’ye yükseltmeyi planlıyoruz.

 

2017’de hedef yüzde 30 büyüme
Fine Pearl yemek takımı ile Türkiye’de ve uluslararası arenada dünya markası olma yolunda ilerleyen Karaca, 2017 sonunda yüzde 30’luk büyüme ve 1 milyar 100 milyon TL cirosu ile pazar payını büyütmeyi hedefliyor. Sektördeki başarılarını yurtdışına da taşıyan Karaca, bir ilki gerçekleştirerek yeni ürünü Fine Pearl ile dünya genelinde Türk ürünlerinin pazar payını artırmayı hedefliyor.

 

Ticari potansiyeli yüksek olan ülkelere öncelik veren Karaca, geliştirdiği iş planını uygulayarak Amerika pazarına girmeyi, Avrupa pazarındaki sürdürülebilir başarısını devam ettirmeyi amaçlıyor. Bugün 113 adet konsept mağaza, 1100 adet toptan satış kanalı ve 39 adet franchise mağaza ile Türkiye’de ilkleri gerçekleştiren ve sektörün lider markası olmaya devam eden Karaca, 2014 yılından bu yana Azerbaycan, Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, İran, Gürcistan, Hollanda, Kıbrıs, Kuveyt, Lübnan, Özbekistan ve Suudi Arabistan gibi 29 yurtdışı mağazasıyla da kadınların bir numaralı tercihi olurken, 2016 sonuna kadar yurtdışında açmayı planladığı farklı ülkelerdeki 6 mağazasıyla da hizmet vermeye devam edecek.

 

1973 yılından bu yana sofra, mutfak ve ev tekstili sektöründe hizmet veren Karaca, 2016 yılının son çeyreğine yeni yatırımı ile başlangıç yapıyor. Yıllık 12 milyon adet ürün satışı ve 850 milyon TL’nin üzerindeki grup cirosuyla sektör lideri olan marka, gerçek inciden üretilen “Fine Pearl” yemek takımıyla incinin doğallığını tüketicilerle buluşturuyor. Bu yatırımı ile sofra ürünlerinde Premium segmente yepyeni bir ürün sunan Karaca, dünyada ilk defa 50 ton gerçek inci kullanarak hazırladığı bu büyük yatırım ile odağını yeniliğe ve büyümeye çeviriyor.

 

Haberin Fotoğraf Galerisi


HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,5 3,5063
EURO 3,91 3,917
STERLİN 4,4472 4,4704
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.