Türkiye Temizlik Kağıtları Pazarında Yüzde 12 Paya Sahibiz
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
Türkiye Temizlik Kağıtları Pazarında Yüzde 12 Paya Sahibiz
Türkiye Temizlik Kağıtları Pazarında Yüzde 12 Paya Sahibiz
Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü,
30.11.2016 00:00:00

 

 

 

Türkiye Temizlik Kağıtları Pazarında

 

Yüzde 12 Paya Sahibiz

 

 

 


Sofia, Maylo, Berrak ve Nua Professional markalarını bünyesinde bulunduran Lila Kağıt, 50 milyon TL’lik yeni tesis yatırımının devreye girmesiyle üretim kapasitesini yüzde 150 artırdı.

 

 

Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü, “1.5 milyar TL büyüklüğünde olan Türkiye temizlik kağıtları pazarında Lila Kağıt olarak yüzde 12 paya sahibiz. Su anda 57 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2023 yılında Türkiye’nin en büyük 100 sanayi kuruluşu arasında yer almayı hedefliyoruz” diyor.

 

Lila Kağıdın, temizlik kâğıtları sektöründeki sürdürülebilir başarısının ana unsurları nelerdir?
Sektöre göz attığınızda temizlik kağıtları sektöründe bizden çok daha köklü kurumlar olduğunu görmek mümkün. Lila Kağıt çok kısa bir zamanda sektörde 3. sıraya ulaştı. Biz hedeflerimizi koyarken ilgili tüm fizibiliteleri yaparak hem gerçekçi olmasına özen gösteriyor hem de her zaman bir adım ilerisini düşünüyoruz. Bunun bir işletme becerisi olduğunu söylemek yanlış olmaz. Ancak bunu söylerken şunu da göz önünde bulundurmak gerekiyor; rakiplerimizin ihracatın artırılması konusunda ciddi bir stratejisi ya da böyle bir talepleri bulunmuyor da olabilir elbette. Diğer taraftan ulaşılabilir olmak kritik bir başarı faktörü. Bu yüzden dağıtım kanalımıza çok önem veriyor ve yatırım yapıyoruz. Çok güçlü bir dağıtım kanalına sahibiz.

 

2016 son çeyreğinde sektör genelinde ve Lila Kağıt özelinde gelinen aşama hakkında bilgi verir misiniz?

Lila Kağıt olarak, 1,5 milyar TL büyüklüğünde olan Türkiye temizlik kağıtları pazarında % 12 paya sahibiz. Çorlu’da yer alan 140 bin metrekarelik üretim tesisimizle Türkiye, Doğu Avrupa, Ortadoğu, Kafkaslar ve Afrika’nın en büyük kağıt üretim tesisi konumundayız. 50 milyon TL yatırım ile yeni tesisimizin de devreye girmesi ile tesisimiz 100 bin metrekareden 140 bin metrekareye ulaştı. Geldiğimiz noktada bu yıl % 200 kapasite artışı ve 200 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Şu anda üretim kapasitemiz % 150 artmış durumda ve Maldivler’den Danimarka’ya 57 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2023 yılında Türkiye’nin en büyük 100 sanayi kuruluşu arasında yer almayı arzu ediyoruz. Yatırım projelerimiz içinde otomasyonu yüksek bir depo yatırımı da var. Hedefimiz 2 milyon koli kapasiteli, farklı kategorileri içinde barındıran ve son teknoloji altyapıya sahip bir depo inşa etmek. Tüm yatırımlarımız aynı zamanda çalışan sayımıza da etki edecektir. Otomasyonu yüksek bir sanayi şirketi olmamız gerekçesiyle özellikle üniversitelerin mühendislik bölümlerinden yaklaşık 100 kişilik istihdam yaratacaklarını paylaştı.

 

İnovasyona yönelik çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Lila Kağıt olarak her zaman inovatif yaklaşımı benimsedik. Sofia, Maylo, Berrak ve ev dışı kullanım pazarında ise Nua Professional markalarımızla tuvalet kağıdı, kağıt havlu, kağıt peçete ve kağıt mendil çeşitleriyle tüketicilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılamak için çalışıyoruz. Sofia, temizlik kağıdı sektörüne kazandırdığı farklı ürün özellikleriyle pazarda yeni bir dönemin de kapılarını araladı. Aynı zamanda kağıt havluyu, mutfak ve banyo havlusu olarak çeşitlendirdik.


Türkiye’nin ilk ve tek 4 katlı mutfak ve kokulu banyo havlularımızı pazara sunduk. Mutfakta kokusuz ve beyaz bir ürün sunarken, banyolarda çiçek kolu ve renkli bir kağıt havluyla, kumaş havlulara bir alternatif getirdik.


Maylo ile de 2 katlı ürün fiyatına 3 katlı ürünü müşterimize sunarak yine bir ilki yapmış olduk. Ayrıca ilk ekstra uzun tuvalet kağıdı ve havlularımız da tüketicilerimizin beğenisine sunuldu. Şu an ekstra uzun tuvalet kağıdı ve DEV havlumuzla, tüketicilerimize kullanım ve stoklama kolaylığı sağlıyoruz.


En son Berrak markamızın altında Tuvalet kağıdı ve kağıt havluların yer aldığı Kilo Kilo’yu hayata geçirerek kullanıcılarımıza 1 kilogram ve 2 kilogramlık paketlerde hem ekonomik hem de kullanışlı ürünler sunduk. Gelecek dönemde de bu alanda yatırımlarımıza devam edeceğiz.


Yeni dönemde ürün gamınızla ilgili çeşitlilik ve marka yönetimi konusunda ki çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Lila Kağıt olarak, markalı ürünlerimizde sektöre 2008 yılında giriş yaptık. Kısa sürede elde ettiğimiz bugünkü başarımız tesadüf değil; hedef ve planlarımızı titizlikle belirliyoruz. Her yıl pazar payımızı büyütüyor; üst, orta ve ekonomik segmentte Sofia, Maylo, Berrak ve ev dışı kanala hizmet veren Nua Professional markalarımızla pazardaki yeniliklere öncülük yapıyoruz. Tüketicilerimiz için kağıt pazarının en iddialı ürünlerini sunuyoruz. 2017 yılında da bu şekilde çalışmalarımız devam edecek. Bunu yaparken tüketicilerimize daha pratik, ekonomik veya yeni özellikler sunacak yönde çalışmalarımız olacak ve tabi ki bunu Ar-Ge yatırımlarımızla destekliyor olacağız.

 

2017 yılı büyüme hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

2016 yılında belirlediğimiz İhracat hedeflerimize uygun olarak yurtdışı pazarlarında büyüdük. Şuanda 57 ülkeye ihracat yapıyoruz. Başlıca ihracat yaptığımız ülkeler arasında İngiltere, İrlanda, Yunanistan, Macaristan, Ukrayna, İsrail, Filistin, Irak, Tunus, Fas, KKTC ve Türki Cumhuriyetler ilk sıralarda yer alıyor. Bu yıl ilk 500 şirketleri araştırmasına ilk kez katıldık ve artık 500 sıralaması içinde yer alıyoruz.

 

Öncelikli hedeflerimizden biri de; beş yıl içerisinde hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösteren ilk 5 Türk firmasından biri olmak. Başarımızdaki en önemli kilit noktası satış ve dağıtım gücümüz, bu gücü devam ettirmek en önemli hedefimiz. Aynı zamanda Grubumuzun tüm iş kollarındaki; ürün ve hizmet kalitesini sürekli geliştirmek, çalışanlarımıza ve teknolojiye yatırım yapmak ve müşterilerimizin mevcut ihtiyaçlarına ve beklentilerine göre hareket ederek stratejilerimizi belirlemeye devam edeceğiz. 2017 yılında İhracat yapılanmamız ve büyümemiz ve 2016 yılının yatırımlarının etkisi ile%25 büyüme hedefliyoruz.

 

Sosyal sorumluluk projeniz hakkında bilgi verir misiniz?
2014 yılında Lila Kağıt olarak endüstriyel ağaç tarımı konusunda harekete geçmeye karar verdiğimizde ENAT’a hissedar olmak yerine hibede bulunarak destek vermeyi tercih ettik. Türkiye odun hammaddesinin ithali için her yıl 3,5 milyar dolar ödüyor. Bu konuda dışa bağımlı durumdayız. Bu ihtiyacımızı kendi ülkemizde karşılamak içinse endüstriyel ağaç tarımını desteklememiz gerekiyor. Geçtiğimiz yıl başlayan ‘Sofia Ormanları Yok Etmez’ projesinin ilk hasatını ENAT 10-20 yıl sonra alacak.
Her yıl fidan dikim sayısını artırarak sürdürmeyi planladığımız farklı projelerle; 2023 yılına kadar 600 futbol sahası büyüklüğünde bir alanda 700 bin ağaç dikimi gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Ancak konunun devlet politikası olarak görülmesi ve büyük selüloz tesislerinin kurulmasının gerekliliği de bulunuyor. Buna yönelik atılacak adımlar olması halinde Lila Kağıt olarak memnuniyetle yer almak isteriz.


Diğer taraftan Maylo markası ile Kağıt sektöründeki ilk sosyal sorumluk projesini gerçekleştirdik. 2010 yılı Kasım ayından beri Maylo ürünlerinin satışından elde edilen gelirin bir kısmını Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı’na aktararak, bugüne kadar 10.000’den fazla çocuğunun eğitimine katkıda bulunduk. Maylo markamızla, devam eden satışlarımızla her geçen gün daha fazla çocuğun eğitimine katkı sağlamaya devam edeceğiz.


 

Haberin Fotoğraf Galerisi


HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,5213 3,5276
EURO 4,1333 4,1408
STERLİN 4,5315 4,5551
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.