Palladium Ataşehir Her Yıl Aldığı Ödüllerle Fark Yaratıyor
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
Palladium Ataşehir Her Yıl Aldığı Ödüllerle Fark Yaratıyor
Palladium Ataşehir Her Yıl Aldığı Ödüllerle Fark Yaratıyor
Palladium Ataşehir AVM Genel Müdürü Ayşen Yerşen,
30.11.2016 00:00:00

 

 

 

Palladium Ataşehir Her Yıl Aldığı

 

Ödüllerle Fark Yaratıyor

 

 

 


Anadolu Yakası’nın en gözde alışveriş merkezi Palladium Ataşehir; 30 gün boyunca müzikal eğlencelerin, dev yılbaşı ağacının, kış bahçesinin, lezzetli yiyeceklerin ve hediyelik eşyaların satışa sunulduğu ahşap evlerin yer aldığı ‘Palladium Yılbaşı Köyü’ etkinliğiyle, Marcom Awards 2016 platformu tarafından verilen ödüllerle, 4 Gold ve 1 Platinum ödülün sahibi oldu.

 

Palladium Ataşehir aldığı çok sayıda ödülle, AVM sektöründeki kalitesini ve başarısını bir kez daha kanıtlamış oldu. Palladium Ataşehir AVM Genel Müdürü Ayşen Yerşen, “ziyaretçi odaklı duruşumuzla kazandığımız ödüller bizleri daha iyiyi başarmaya yönlendiriyor, misafirlerimizin de bize bağlılığını artırıyor” diyor.

 

Yenilikçi projelere imza atan Palladium Ataşehir AVM Genel Müdürü Ayşen Yerşen ile ödüllerle tescillenen ‘Palladium Yılbaşı Köyü ‘ projesini başarının sırrını konuştuk.

 


‘Palladium Yılbaşı Köyü’ projesi ile Marcom Awards 2016 platformunda 5 ödül birden aldınız. Projenin detaylarını sizden dinleyebilir miyiz?

Biz bu projeyi 2015 yılının ilk aylarında planladık. ‘Palladium Yılbaşı Köyü’ projesi tamamen Palladium Ataşehir AVM’nin pazarlama ekibi tarafından oluşturuldu. Evlerin tasarımları konusunda bir dekorasyon firması ile birlikte çalıştık. İlk olarak bir tane örnek ev yaptık. Bu evi gidip yerinde inceledik, standartlara uygun olması için her aşamasında çok dikkatli davrandık. Kullanacağımız firmaların işine yarayabilecek şekilde bunu ölçümledik ve buna göre birtakım değişiklikler yaptık. Sonuç olarak evleri oluşturmaya karar verdik. Aslında bu yabancı olduğumuz bir konsept değil. Avrupa’nın birçok yerinde özellikle Almanya ve Avusturya’da bunun birkaç örneği var. Bu projeyi yurtdışında genellikle yerel yönetimler yılbaşına özel organize ediyor. Bizler de açıkçası bundan esinlenerek böyle bir yola çıktık.

 

Ayrıca küre bölgemizin fiziksel yapısı bu konsepte çok uygundu. Yılbaşında farklı bir şey nasıl yaparız diye düşünürken bu projenin startını verdik. Evin konumlandırmasını yapıp, firmaları yerleştirdikten sonra bir aylık dolu dolu olacak şekilde etkinlik programı hazırladık. Bu süreç Eylül ayında başladı. Çok ciddi bir süreç ve ilk yapılan projelerden olduğundan firmaların birçoğu tedirginlik yaşadı, temkinli davrandı. Ancak bizim çok ciddi anlamda bu işe inanmamız, firmalarında inanmasına vesile oldu. Sonuç olarak hep birlikte projeye dahil olduk. Akabinde 1 Aralık’ta bu projenin startını verdik.

 

Her gün bir müzik etkinliği olsun, DJ performansları olsun, keman dinletileri olsun o alanda çok farklı etkinlikler gerçekleştirdik. Bu etkinlikleri hafta içi-hafta sonu ayırımı yapmadan tüm gün devam ettik. Ayrıca yaptığımız alanların içerisine etkinliklerin dışında insanların oturup çayını - kahvesini içip, yemek yiyebileceği bir alanda oluşturduk. O dönemde süslediğimiz güzel bir çadırımız da vardı. Tabi dış bir alan olduğu için, burada insanların konforunu da düşünmeniz gerekiyor. Gezen ziyaretçilerimiz rahat etsin diye bütün evlere ısıtıcılar yerleştirdik. Çok güzel bir etkinlik oldu. Şahsım ve ekibim bu etkinliğe çok inandık. Projeye çok inandığımız için, birçok ödül programına bu projeyi sokmamız gerektiğini düşündük. Bundan dolayı da farklı platformlara projemizi götürerek toplamda 13 ödül aldık.

 

‘Palladium Yılbaşı Köyü’ projesi 13 ödül almış bir projedir. Bunların hepsi yurtdışından alınan ödüllerdir. Hermes Creative, Stevie Awards son olarak da Marcom Awards olmak üzere değişik ödül programlarından ödül aldık. Biz ekipçe bu projeye çok inandık, bu proje ödül alacak diyerek bu platformlardaki ödül programlarına girdik. Açıkçası bir işe çok inanıyorsanız o iş zaten size başarıyı getiriyor. Bu verileri elde ettikten sonra 2016 yılı pazarlama planlarımız içerisine de bu projeyi koyduk. Bu sene de aynı şekilde projeyi gerçekleştireceğiz. Tabi bu sene küre bölgemizde ciddi değişiklikler oldu. Küre bölgesini renovasyona soktuk. Mimari açıdan daha şık daha çekici, davetkar bir pozisyona getirdik. Şimdi evlerin konumlandırması daha farklı olacak. Etkinlik alanımız, çadırımız, etkinliklerimiz hepsi bir arada bir çatı altında olacak.

 

Bunların yanı sıra mutlaka bir STK firmamızda bulunacak. 2015 yılında da destek olmak amacıyla LÖSEV ile bir çalışma yapmıştık. Biz STK işlerine çok inanıyoruz, mutlaka her AVM’nin yapması gereken bir iş diye düşünüyorum. Bu çerçevede her projenin içerisine bir STK koymaya çalışıyorum. Yılbaşı Köyü konsepti tamamen yılbaşı temalı firmalardan oluşan bir grup halinde bir ay boyunca ziyaretçilerimize hizmet verecek. Büyük bir ihtimalle biz bunu geleneksel bir hale getirip birkaç yıl daha devam ettirmeyi düşünüyoruz. Tabi bizim her zaman ki düşüncemiz ve felsefimiz yeni bir proje yaptıktan sonra ve her sene o projenin üstüne bir şeyler katarak ziyaretçilerimizin hizmetine sunmak oldu Bu proje ile ilgili geçen sene hem kiracılarımızdan hem de ziyaretçilerimizden teşekkür aldık. Devamında da proje ile ilgili ödülleri de alınca bizler için ayrı bir keyif oldu.

 

Bu yıl yeniden ziyaretçilerinizin beğenisine sunacağınız ‘Palladium Yılbaşı Köyü’ projesinde değişiklikler olacak mı?

Şu anda kullandığımız 12 tane evimiz var. Bu sayıyı artırmayacağız. Ama evimizin haricinde bundan önceki dönemlerde de kullandığımız pop-up shoplarımız var. Evin dışarısında pop-up shoplarda kullandığımız çok şık arabalarımız var. Bunları kürenin içerisine konumlandırıyoruz. Aslında toplamda 15 tane farklı firmadan bahsediyoruz. Açıkçası bu sene Palladium AVM’nin her tarafı ‘Yeniyıl’ kokacak. AVM’nin her yerinde gözünüze bir yılbaşı teması çarpacak. Dışarı çıktığınızda çok şaşıracağınız bir köy manzarası ve etkinliklerin içerisinde kendinizi bulacaksınız. Kendinizi rüyadaymış gibi hissedeceksiniz. AVM İçinden dışarıya bağlanan bir proje olacak.

 

Ayşen Hanım, bu tür başarılı projeleri hayata geçirirken dikkat ettiğiniz hususlar nelerdir?

Global anlamda diğer ülkelerde ki AVM’ler ile karşılaştırdığımızda Türkiye’de ki AVM’ler çok daha farklı projeler yapıyor. Çünkü gerçekten bizler ciddi anlamda detaylara kadar iniyoruz. Her şeyi ince eleyip sık dokuyoruz. Genelde de projeleri kendimiz üretme yoluna gidiyoruz. Yurtdışını takip etmek durumundayız ama farklı işler olarak neler yapabiliriz neyi farklı sunabiliriz diye bizler burada kafa yormak zorundayız. Yoksa başınızı ağrıtmadan çok basit işler yapabilirsiniz. Ama biz detaya iniyoruz. Bu ‘Yılbaşı Köyü’ projesini planlarken en ince detayına kadar çok çalıştık. Evlerin kurulacağı gün, biz ekip halinde buradaydık. Gözümüzle görelim, eğer bir müdahale edecek durumumuz var ise o an müdahale edelim o işi ertesi güne bırakmayalım düşüncesi ile hareket ediyoruz. Bu tür projeleri hayata geçirmek için çok ciddi bütçelere ihtiyaç var. Biz bu projeyi ilk planladığımızda farklı birkaç yerden teklifler aldık. Biz bu projeyi çok cüzi bir bütçe ile hayata geçirdik. Yani bütçemize çok fazla dokunmadan hallettik diyebilirim.


Biz burada deneyimli bir ekibiz ve çoğu işimizi in-house olarak yapıyoruz; ajans kanalıyla değil. Alışveriş merkezi yönetim kadrosu, pazarlama ekibi ve JLL Türkiye Genel Merkezi’nde görev yapan büyük bir ekibe sahibiz. Benim de bu sektördeki 21’inci yılım. Pazarlama kökenliyim, genel müdürlüğe kadar bir çok tecrübe edindim ve dolayısıyla işin mutfağını çok iyi öğrendim. Pazarlama işini sektörün duayeni olan Nuri Aka hocamızdan öğrendim, onun öğrencilerindenim.

 

Benim her zaman söylediğim bir şey vardır. Eğer iyi bir yönetici varsa, mutlaka altındaki katmanlara da yansır o da iyi bir ekibin oluşmasını sağlar. Başında ki yönetici ile beraber iyi bir ekip olduktan sonra zaten AVM başarıya ulaşır. Ekibin iyi olması, sizinle aynı yolda olduğunu hissetmeniz bunlar çok önemli. Bu anlamda kendimi şanslı hissediyorum. Beş yıldır burada görevdeyim ve çok güzel bir ekibim var. Beş yıldır da ekibimden hiç değişen olmadı. Göreve geldiğimde de ekipte hiçbir değişiklik yapmadım. Ben sadece gelirken kendi sistemimi getiririm ve ekibi sistemime uyarlarım. Sonuç olarak bu da bizi başarıya götürmektedir.


 Palladium Ataşehir AVM özelinde 2016 nasıl bir yıl oldu?

Türkiye’nin yaşadığı olumsuz olaylardan dolayı etkileşimler yaşadık. Tabi bunlar belli dönemlerde cirolarınıza ve ziyaretçi giriş sayınıza yansıyor. Ancak kümülatif anlamda biz 2016 yılını iyi bir şekilde, hedeflerimize ulaşmış olarak kapatacağımızı düşünüyorum.

 

Biz 8 yıllık bir alışveriş merkeziyiz; dolayısıyla bizden sonra teknolojik ve mimari anlamda daha fazla gelişmiş alışveriş merkezleri açılmış olabiliyor. Ama biz Palladium ‘un gelişimi için hem yatırımcı kanadı, hem JLL merkez ekibi ile sürekli toplantılar yapıp yeni fikirlerle AVM yi geliştirme konusunda kararlar alıyoruz. Sadık müşteri kitlenizi elinizde tutmanız için farklı işlere yönelmeniz gerekiyor. Palladium Ataşehir AVM olarak biz bunu yaklaşık iki üç yıldır yapıyoruz. Müşteriye daha kaliteli hizmet verebilmek daha kolay ulaşılabilirlik sağlamak amacıyla alış veriş merkezinin birçok noktasında şu anda renovasyona girdik. Bunun devamını 2017 yılı içerisinde de göreceksiniz. Alış veriş merkezinin birtakım hedefleri oluyor. Kapı giriş sayıları ve cirolar önem arz eden verilerdir. Bu hedefleri tutturabilmek için sizin de bu anlamda emek harcamanız gerekiyor. Hedeflere ulaşmak çaba göstererek oluyor. Mutlaka kendinizi geliştirerek bir noktaya gelmeniz gerekiyor ki hedeflerinizi tutturabilesiniz. 2017 yılında geldiğinizde Palladium Ataşehir AVM sizi farklı bir yüzle karşılayacak.


2017 yılı projeleriniz ve etkinlikleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Aslında alışveriş merkezlerinin planlamalarına baktığımız zaman mutlaka özel günlerde etkinlikler planlanmış gözükür. Biz bunların dışında 2016 yılında yine farklı işlere imza attık. Mesela bu sene ilk defa ‘Organik Yaşam Festivali’ yaptık. İki hafta gibi bir süre içerisinde bizde yer aldı. Bütün organikçi firmaları topladık. Firmalar ve ziyaretçiler iş bittikten sonra bir daha ne zaman yapacaksınız? diye bize sormaya başladılar. Halen festivali konuşan ziyaretçilerin olduğunu görüyorum. Bu işlerden verim aldıktan sonra 2017 yılında da yine ‘Organik Yaşam Festivali’miz olacağını söyleyebilirim.

 

Farklı bir işimizde Kapadokya’da düzenlenen ‘Cappadox Festivali ‘olmuştu. AVM içerisinde farklı birtakım işler yapmıştık. Bu sene de gene festival kokan güzel etkinlikler organize edeceğiz. Pop-up shoplar devam edecek. Ocak ayından Aralık ayına kadar devam eden özel günlerde mutlaka etkinliklerimiz olacak. Ama bunlar ses getirecek etkinlikler olacak. Tabi yine 2017 yılı hedeflerimiz arasında ödüllü projelerimiz var.

 

Pazarlama ekibimizin oluşturduğu ve konserler serisinden oluşan ‘Music On The Bridge’ etkinliklerimiz var. Sadece yaz döneminde ara veriyoruz. Mesela 26 Kasımda tamamen halka açık olan bir Feridun Düzağaç konserimiz var. Bunun bir öncesinde Emre Aydın konserimiz vardı. İnanılmaz olumlu tepkiler aldık. Biz bu etkinliği bir yıldır yapıyoruz. 2017 yılında yine çok güzel ve sürpriz isimler ile ‘Music On The Bridge’ sahnemizde yer alacak. AVM’lerde bazı etkinlikler geleneksel hale gelebiliyor. Tabi burada önemli olan kıstas tüketici memnuniyetidir. Tüketici memnuniyeti artıyorsa daha önceden yapmış olduğunuz etkinliğinizi devam etmeniz gereken bir iş haline geliyor. Bugüne kadar tüketiciden yapmış olduğumuz hiçbir etkinlik için olumsuz dönüş almadık.


 

Haberin Fotoğraf Galerisi


HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,6595 3,6661
EURO 4,3219 4,3297
STERLİN 4,8038 4,8288
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.