“Perakende Mühendisliği Yapmazsanız Asla Bir Marka Olamazsınız”
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
“Perakende Mühendisliği Yapmazsanız Asla Bir Marka Olamazsınız”
“Perakende Mühendisliği Yapmazsanız Asla Bir Marka Olamazsınız”
Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem;
05.10.2016 00:00:00

 

 

 

“Perakende Mühendisliği Yapmazsanız

 

Asla Bir Marka Olamazsınız”

 

 

 


Perakende sektörünün köklü markası Kiğılı’nın 2016 yılında ki hedefi, perakende alanında yaptıkları yeniliklerle sektörün gelişimine katkıda bulunmak, markanın uluslararası pazarlarda güçlü konuma gelmesini sağlamak. Bunun sonucunda da bir dünya markası olmak.

 

Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, “Perakende matematiği çerçevesinde markanızın doğru konumlandırılması, müşterinin her platformdan ulaşabilir olması ve müşteri algısını hissetmek öğelerini en iyi sentezleyen firmalardan bir tanesiyiz. Bugün baktığımızda perakendecilik sektörü ülkemizde ve dünya genelinde çok daha öne çıkıyor. İster hammadde üreticisi olun ister imalatçı olun eğer perakende matematiğini çözemezseniz asla bir marka olamazsınız” diyor.

 

 

Hilal Bey, Kiğılı markasının kuruluş dönemiyle bugünü kıyasladığınız da ortaya çıkan tabloyu özetleyebilir misiniz?

Kiğılı, imalat ile başlayan bir marka. Bugüne baktığımızda imalat konusunda o kadar geride kaldık ki perakendecilik sektörü ülkemizde ve dünya genelinde çok daha öne çıkıyor. İster hammadde üreticisi olun ister imalatçı olun eğer perakende matematiğini çözemezseniz asla bir marka olamazsınız. Biz şanslıydık. Çünkü sektörün kurucularından Abdullah Kiğılı ile çalışma ve onu izleme fırsatı bulduk. Perakendeci olmaya, perakende dünyasında yenilik yaratmaya kendimizi odakladık. Bu yolda ilerliyoruz ve Türkiye’de perakendecilik sektörünün öncülerindeniz.

 

Markanın doğru anlamda konumlandırılması, müşterinin ayağına gitmesi ve müşteri deneyimine yatırım yapması ve kendini ona göre konumlandıran ve tüm bunları iyi sentezleyen firmalardan bir tanesiyiz. Diğer yandan teknolojik altyapınızın da doğru anlamda oluşması gerekiyor. Sadık müşterilerinizi doğru yönetmeniz, bu sayıyı her geçen gün daha çok arttırmanız gerekir. Müşterilerinize hizmet kalitesi anlamında daha fazla ne verebiliriz diye her gün düşünmeniz gerekir. Biz bunlar için bir Call Center kurduk. Burada müşterilerin şikâyetlerini dinliyoruz, bu konuda onlara yardımcı oluyoruz. Giyim tarzlarına kadar stil danışmanlığı yapıyoruz.

 

Bunun dışında e ticaret hizmetimiz var. Buradan hizmetlerimizi daha hızlı ulaştırıyoruz. Türkiye genelinde 225 mağaza ile 67 ilde hizmet veriyoruz. CRM çalışmalarımız ışığında müşterinin özel istekleri ve davranışlarına yönelik pazarlama stratejileri geliştiriyoruz. Müşterinin vücut yapısına göre özel dikim yapıyoruz. Dünya trendlerini takip eden ve Türk halkına uyarlayan tasarım bölümümüz bulunuyor. 50 yılı aşkın süredir günün modası ile kaliteli kumaşlardan oluşan koleksiyonlarımızı tüketici için ulaşılabilir bir fiyatlandırmada yapıyoruz. İleriye doğru baktığınız zaman yenilikçi olmanız, iyi iletişim kurmanız, farklılık yaratmanız gerekiyor. Biz bunların hepsini dikkate alarak perakendeciliği yönetiyoruz. Modern, dinamik, kaliteli, teknoloji ve yenilikçilik anahtar kelimelerimiz.

 

Kiğılı’nın sürdürülebilirlik anlamında ki başarısını nasıl sağladınız?
Şirketimizin kurumsal yapısının istikrarlı bir şekilde savunulması, kurumsal yapının müşterilere doğru bir şekilde anlatılması ve istikrarın sağlanması, tüketici nezdinde de bu algıya sağlıyor olmanız sürdürülebilir olmanın en önemli unsurları. Kiğılı olarak biz bunları başardık. Hedefleri her zaman ileriye taşıyarak ve dünya, Türkiye içinde olduğu sosyal, siyasal, ekonomik durum konusunda iyi analizler yaparak, değişen tüketim alışkanlıklarını trendleri takip eden bir perakendecilik yapıyoruz.

 

Orta ve uzun vadede ki hedeflerinizden bahseder misiniz?
Orta vadede finansal yapıyı doğru götürebilmek ve bu açıdan bir sıkıntıya girmemek ilk hedefimizdir. Uzun vadede ki hedeflerimiz arasında dünya markası olmak, yurtiçinde ve yurtdışında ki mağaza sayımızı daha fazla arttırmak. Kiğılı markasını bir dünya markası haline getirip hem kendi mağazamızı açıp hem de franchising vererek işimizi daha çok büyütmek istiyoruz. Marka değerinizi arttırdığınız sürece kar marjınızda aynı doğrultuda artıyor. Dünya genelinde piyasaya baktığınızda bugünkü en büyük sıkıntı kar marjlarının düşmesidir. Bu sorunu da ancak markanın gücü ve markanın değeri ile aşabilirsiniz. Biz de öncelikle bu konuya odaklanıyoruz. Piyasaya çok alt segmentlerde ki fiyatlarla çıkmıyoruz. Kiğılı’nın kalitesini bilen müşteriye ulaşarak mümkün olduğu kadar ulaşılabilir ürün satmaya çalışıyoruz. Her kalitenin muhakkak bir fiyatlandırması oluyor. Biz de Türk halkına kalite ve modayı ulaşılabilir yapıyoruz.

 

Türkiye’nin 2023 hedefleri arasında bildiğiniz gibi 10 tane dünya markası çıkarmak bulunuyor ve biz de Kiğılı olarak bu 10 firmadan biri olmak istiyoruz. Dolayısıyla yurtdışında Türk malından Türk markasına geçiş yapıp, orada yayılarak farklı ülkelere ve şehirlere Türk bayrağını dikmek, Türk malını rekabetçi ortamda sunmak ve dünyayla da rekabet etmek istiyoruz. Sektörümüzün gündemindeki konu, 2023 hedefleri doğrultusunda yurtdışında markalaşmayı sağlamak. Ortadoğu, Balkanlar ve Avrupa ülkeleri Türk markaları için birer fırsat oluşturuyor.

 

Yurtdışı çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz? Bu anlamda ne tür stratejiler belirliyorsunuz?
Şu ana kadar yurtdışında franchising yöntemi ile büyümeye devam ediyoruz. Fakat günümüzde ki şartlarda franchising biraz daha sizi zorlamaya başlıyor. Artık kendi mağazamızı kendimizin açması gibi bir mantık oluştu. İlk etapta Makedonya’da bir mağaza açacağız. Azerbaycan da şu anda beş tane mağazamız var. Fakat bunların hepsi franchising. İran’da, Irak’ta mağazamız var. Ortadoğu’da ciddi anlamda varız. Avusturya’da bir mağazamız var. Fransa ve Almanya’da cornerlarımız var. Fakat buralarda cornerdan ziyade Türk markası olarak gitmek istiyoruz. Bu açıdan bu hedefle yurtdışında artık kendi mağazalarımızı açmak istiyoruz. 2016 yılı içerisinde bir ya da iki tane kendi mağazamızı yurtdışında açmayı planlıyoruz. Mesela İran’da tek başınıza mağaza açamıyorsunuz. Muhakkak orada ki biriyle iş birliği yapmanız gerekiyor. Bu anlamda İran’da ciddi anlamda franchising açmayı düşünüyoruz.

 

Türkiye’nin şu anda içerisinde bulunduğu sıkıntılı dönemi nasıl değerlendiriyorsunuz? Perakende sektörü bu anlamda nasıl ilerliyor?

Ekonomik anlamda şu anda köprüden geçiyoruz. Bu köprüden iyi bir şekilde geçenler ileride bu işi daha iyi yapacağını düşünüyorum. 1,5 yıldır Rusya krizi, Suriye ilişkileri, sosyal olaylar, terör gibi ülkemizi sarsan hareketlenmeler oldu. Bunlar perakende sektörünü ciddi anlamda etkiliyor. İnsanlar huzursuz oluyorlar ve huzursuz ortamda insanlar alışveriş yapmayı sevmiyorlar. Çünkü moda perakendesi olarak bizler, insanları güzel, kendine güvenini artıracak, yenilikçi ürünler tasarlayarak ilerliyoruz. Dolayısı ile bizim sektör huzuru ve keyfi öncelikle istiyor. Türkiye şartları ve rekabet şartlarında biz bu şartlara dayanmak zorundayız ve bu şartları da atlatmak zorundayız. Biz firma olarak süreci böyle görüyoruz. Ancak piyasa şartlarında finansal açıdan sıkıntı çeken farklı firmalar olabilir. Bu yönde çok olumlu şeyler söyleyemeyeceğim. Piyasada şu anda çok ciddi çalkantı söz konusu ama firmamız açısından iyi günler çok yakında diyebiliriz.

 

2016 ciro ve büyüme hedefleriniz nedir?
Biz, 2015 yılına göre büyüme rakamlarımızı yüzde 8 ile 10 arasında yukarı doğru koymuştuk. Fakat son yaşanan olaylardan dolayı cirosal anlamda bir ya da iki puan yukarı çıkacağız, bizim açımızdan bu yeterli olacak.

 

Bir marka için cadde mağazacılığı mı yoksa AVM mağazacılığı mı markaya güç katıyor?
Halen AVM mağazacılığı güç katıyor diyebilirim. Çünkü otopark probleminizin olmaması, eşinizin ve çocuklarınızın ihtiyaçlarının karşılanması anlamında AVM’ler gücünü halen korumakta. Ancak dünyada ki perakende trendi artık açık alanlara daha özgür ortamlara doğru gidiyor. Önümüzdeki yıllarda cadde mağazacılığı ve açıkhavada olan AVM’leri daha fazla göreceğiz.

 

Kiğılı markasını sektörde nasıl konumlandırıyorsunuz?
Markamız, Türkiye’nin ilk 500 firması içerisinde yer alıyor. Giyim markaları içerisinde de ilk 15’in içerisinde yer alıyoruz. Erkek Giyim sektöründe ise bir numarayız.

 

Göreve başladığınız günden bu yana koyduğunuz hedeflerin neresindesiniz?
Ben hiçbir zaman patron olmayı hedeflemedim. Abdullah Bey bu işin duayeni. 1993 senesinde Kiğılı’nın deposunda işe başladım daha sonra kendisi beni satış tarafına geçirdi. Capitol mağazasında satış danışmanlığına başladım. Sonrasında Mağaza Müdür Yardımcısı ve Mağaza Müdürü görevlerini geldim. Daha sonra sırasıyla Anadolu Yakası Bölge Müdürü, Mağazalar Koordinatörü, Genel Koordinatörlük görevlerini yaptım. Moda perakendesine tüm enerjimi verdim. Hızlı bir büyüme vardı. Abdullah Bey’in tecrübelerine neler katabilirim diye hep araştırdım. Teknolojiyi, internet çağını yakalamak gerekiyordu. Analizler yaptık. İstatistikler hazırladık. Hangi kriterlere göre mağaza açacağımıza karar verdik. Şirketin büyümesiyle ilgili birlikte kararlar aldık.

 

CEO görevine başladığım 2010 yılından bugüne Kiğılı’nın yeniden yapılandırma süreçlerini önemsedim. Üretim, tasarım, müşteri deneyimi konularında yenilikçi teknolojilerin dünya standartlarında kullanımı, Kiğılı mağazacılık ve lojistik operasyonuna gelişen teknolojiyi entegre etmesi, şirketin stratejik hedeflerini gerçekleştirmesine nasıl katkılar yapabilirim araştırdım. Hem kendim geliştim hem de şirketin ve markanın büyümesi için çok çalıştım.

 

Şu anda da şirketimizin CEO görevini icra ediyorum. Bu artık ben olmaktan çıktı. Eğer siz iyi bir markayı temsil ediyorsanız, iyi bir çalışan kadronuz varsa artık sizin sosyal hayat için bir şeyler yapıyor olmanız gerekir. Bilginizi, tecrübenizi hatta gücünüzü tüketici için halkınız için kullanıyor olmamız gerekir. Bu doğrultuda belirlemiş olduğum hedeflerim var. BMD Yönetim Kurulu Üyeliği’ni yürütüyorum. Türkiye’nin Markaları Türkiye’nin Çocuklarını Giydiriyor isimli projemiz devam ediyor. Kadın Emeğini Güçlendirme Vakfı’ndan Tohum Otizm Vakfı’na ALS Derneği’ne, Beykoz ormanlarına atılmış sokak hayvanları için Sessizliğin Sesi oluşumuna destek veriyoruz.
 

Haberin Fotoğraf Galerisi


HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,5213 3,5276
EURO 4,1333 4,1408
STERLİN 4,5315 4,5551
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.