Olivium, Avrupa Yakasının En Güçlü Outleti
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
Olivium, Avrupa Yakasının En Güçlü Outleti
Olivium Outlet Center Genel Müdürü Berna Yüksel;
22.10.2016 17:08:56

 

 

 

Olivium, Avrupa Yakasının En Güçlü Outleti

 

 

 

 

İstanbul Avrupa yakasının en güçlü outleti olan Olivium, 16 yıldır ‘gerçek outlet’ olma özelliğini koruyor. Outlet çizgisinden hiçbir zaman ödün vermediklerini ve sektördeki en büyük iddialarının outlet kimlikleri olduğunu belirten Olivium Outlet Center Genel Müdürü Berna Yüksel, sadece outlete gitmek isteyenlerin geldiği bir destinasyon alışveriş merkezi olduklarını söyledi.

 

 

Berna Hanım öncelikle yürürlüğe giren AVM Yönetmeliği yasasında ‘outlet’ konseptiyle satış yapan AVM’ lere yönelik madde hakkında neler söyleyeceksiniz?
Şubat ayında yürürlüğe giren yeni yasada outletle ilgili maddeler bulunmakta. Yasayı okuduğumuzda özellikle mağazaların içerisindeki ürün dağılımında outlet ve regular ürün anlamında bir oranlama yapıldığını ve bu oranlamaya sadık kalınmasının talep edildiğini görüyoruz.. Devlet eliyle bir yaptırımın oluşması yine devlet eliyle denetimlerin yapılacak olması da bizim gibi alışveriş merkezleri için özellikle bu konu başlığında itici ve destekleyici bir güç oldu. Outlet Alışveriş merkezleri yönetimleri olarak zaten bunu mağazalarımızın içerisinde sağlamaya çalışıyorduk fakat süreci tamamen kendi diyaloglarımızla, kendi yaptırım gücümüzle yönetiyorduk, çıkan yasa bu hususta bizlere destek olmuş oldu.


Satışa sunulan ürünlerin yüzde 70’inin outlet özelliği taşıması şart olacak…
Ben bu oranın oldukça sağlıklı, yaklaşımın doğru olduğunu düşünüyorum. Burada mağazalara ciddi iş düşüyor. Bu oranın yönetimini kendi içlerinde yapmaları için efor sarf etmeleri gerekecek. Belki bu sayede outlet algısı bugüne kadar ki anladığımız şeklinin biraz dışına çıkıp çeşitlenecek, güçlenecektir.. Outlette satış yapabilmek adına özel üretimler başlıyor olabilir. Öte yandan hali hazırda bile ürün tedarikinde sıkıntı yaşayan bazı markaların outlet mağazalarını kapatması, küçülmeleri gündeme gelebilir. Neticede yeni bir algı oluşacağı kesin.

 

Peki, yasayı genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz?
Yasada hala yoruma açık, netleşmemiş, ne ifade edildiğini tam olarak kestiremediğimiz bazı hususlar var. Herhalde o da zaman içerisinde aydınlığa kavuşacak rayına oturacaktır diye düşünüyorum. Ayrıca birtakım fiziksel özellikleri sebebiyle yasada yer alan her talebi karşılayamayacak yapıda alışveriş merkezleri var. Bebek odası, mescit, revir, çocuk oyun alanı gibi alanları olmayan alışveriş merkezleri için yeni bir alan yaratmak güç olabilir. Bizim zaten vardı, belki metrekarelerde oynama yapmamız gerekecek. Ama ben bu alanların olmasını yanlış bulmuyorum, tam tersine bu kadar sosyalleşen alışveriş merkezkerinin bu anlamda ziyaretçilerine fayda sağlayacaklarını düşünüyorum.

 

Aynı zamanda genel gider dediğimiz aidat başlığı altında mağazalardan topladığımız ücretlere dair bir uygulama var. Bu ücretlerin hesaplanmalarında birtakım katsayılar getirilmiş, bazı mağazaların yükü arttırılmış, bazılarının yükü azaltılmış. Bu duruma mağazaların kendileri birebir nasıl tepki verecekler bilemiyorum. Özellikle bu uygulamaya küçük mağazaların itiraz edeceklerini düşünüyorum. Çünkü büyük mağazalardan alınan yük, küçük mağazaların üstüne bindirildi. Bu realite onlar için çok kabul edilebilir olmayabilir. Bir de ortak alanlardan elde edilen gelirlerin genel giderden mahsup edilmesi durumu var. Bağımsız bölüm numarası olmayan, tapusu olmayan, geçici stantlar ve reklam alanları gibi yerlerden elde edilen gelirlerin yatırımcının hakkı olmadığı, alışveriş merkezinde yer alan mağazaların aidatından düşülmesi gereken bir gelir rakamı olduğuna karar verildi. Biz olivium outlet center olarak zaten bu minvalde işlem yapıyorduk, sadece bazı değişikliklere ve revizyonlara gittik.

 

Yasada otoparkların ücretlendirilmeleriyle ilgili bir madde var ve bence o madde biraz yoruma açık ve detayları çözmüyor.. Mesela biz ücretli olması gereken bir otoparka sahibiz Alışveriş merkezinin etrafı yoğun olarak konut ve iş yeri, otoparkın ücretsiz olması alışveriş merkezine gelen alışveriş odaklı ziyaretçilerin otoparkta yer bulamaması anlamına gelecektir. Çünkü kapasitemiz belli, bu kadar yoğun bir iş döngüsünün ve otoparksız konutlaşmanın olduğu lokasyonda otoparkın ücretli olması hususunda ısrarcı olmak zorundayız. O maddeyi lokasyonlara göre irdelemek gerekiyor zannımca. Dolayısıyla zaman içinde yasada bazı değişiklikler olur diye düşünüyorum. Çünkü bu haliyle biraz katı ve fonksiyonelliği olmayan noktaları var gibi gözüküyor. Öte yandan bir yasanın çıkmış olması ve buna bağlı olarak bir standardın gelmiş olmasını genel anlamda iyi buluyorum. Bir de denetimin devlet tarafından yapılıyor olması bizim için hassas bir noktaydı.

 

İstanbul’un ilk outlet alışveriş merkezi olan Olivium Outlet Center’in sürdürülebilirlik yaklaşımından bahseder misiniz?

Olivium Outlet Center Uzunca bir süre İstanbul’daki ilk beş alışveriş merkezinden biri olma özelliğini korudu, hala ilk outlet olma özelliğini de korumakta. Sonraki süreçlerde alışveriş merkezlerinde hızlı bir artış gözlemlendi Tabii bu artış rekabet ortamını zorlaştırdı ama Olivium için halen bir realite devam ediyor, o da ilçenin tek alışveriş merkezi olması, outlet olarak gücünü koruması. Olivium outlet Zeytinburnu’nun tek sosyal buluşma noktası ve ve sinerjisiartarak devam ediyor. Sadece metropol olmanın sebebiyle yoğunlaşan trafikte uzak lokasyonlardan gelişlerin zorlaşması, bu uzak noktalarda alternatif outletlerin açılması, güç dengesini bozmuş oldu. Ama biz hala bu ilçeye ve özellikleŞİstanbul’un Avrupa yakasına katma değerimizi bütün ağırlığımızla veriyoruz. Başarı grafiğimizizde sürekli artış gözlemliyoruz Bunu da en çok kimliğimizden ödün vermemiş olmamıza borçluyuz. Çünkü istikrar perakende sektöründe ziyaretçi için çok önemli, outlet çizgimizi bozmamak adına çok yoğun bir çabayla burada hizmet vermeye çalışıyoruz. Marka bilinirliliğimiz de 16 senelik bir AVM olmamız sebebiyle başarılı bir düzeyde. Olivium, Avrupa yakasının en güçlü outleti.

 

Bugün itibariyle kaç mağazanız var?
Olivium, yaklaşık 35 bin metrekare kiralanabilir alana sahip bir alışveriş merkezi. Şuan 135 tane mağazamız ve 40’a yakın standımız bulunmakta.


2016 için planladığınız etkinlikleriniz neler?
Bizim en güçlü çekim gücümüz ve sektördeki en büyük iddiamız outlet olmamız. Tabii ki özel günlerde birtakım aktiviteler, organizasyonlar düzenliyoruz. Ama bunlar daha ziyade ziyaretçiyle aramızda oluşan duygusal bağı ve iletişimi pekiştirmek adına yaptığımız aktiviteler. Bu aktiviteleri 2016 yılında da kimliğimizden ödün vermeden ev sahipliği yapmaya devam edeceğiz.

 

Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor, ziyaretçi sayınızı öğrenebilir miyiz?
Olivium Outlet Center olarak karma bir hedef kitlemiz var. Bünyemizde yer alan markaların pozisyonlanması bunu gerektiriyor. Outlet olmamız sebebiyle de yelpazemiz çok geniş, o yüzden hemen hemen her kesime hitap ettiğimizi söyleyebilirim. Ayda ortalama 900 bin ziyaretçi ağırlıyoruz. Bu ölçekteki bir alışveriş merkezi için bu sayı oldukça ideal. Esasen önemli olan da nicelikten ziyade günün sonunda nitelik olan gerçekleşen cirodur. Alışveriş merkezi yönetici olarak açıkçası ben daha çok ciro odaklıyım. Olivium olarak yoğun yabancı turist sirkülasyonumuz da var. Özellikle Ortadoğulu turistlerin alışveriş merkezimize çok büyük bir katma değeri var. Ortadoğu’da da bilinen bir alışveriş merkeziyiz. Günün sonundaki ciro ve metrekare verimliliği genel anlamda bir memnuniyet yarattığı için ikinci aşamada sadece istatistiksel kıyaslamalarda ziyaretçi sayıları ile ilgili değerlendirmede bulunuyoruz.

 

Marka algısı ve mekana sadık müşteri konusunda neler yapıyorsunuz?

Aslında ziyaretçilerimizle sürekli ve sağlıklı diyalog halindeyiz. Ziyaretçilerimizle gerek soyal medyada gerekse alışveriş merkezi bünyesinde ve müşteri ilişkileri kapsamında verimli ve kaliteli bir iletişimimiz var. Bun konuya uzun yıllardır devam eden ciddi ve önemseyen yaklaşımımız belirli bir kitleyi kemikleşmiş ziyaretçi haline getirdi. Sadece outlet çizgimizden hiç ödün vermemenin dahi konuya katkısı büyük.

 

2016 için büyüme hedefiniz nedir?
Olivium Outlet Center olarak 2016 yılı için büyüme hedefimiz enflasyondan bağımsız olarak yüzde 20 oranında bir ciro artışı.


Son zamanlarda yaşanan terör olaylarının AVM’lere yansıması hakkında neler söyleyeceksiniz?
Bir alışveriş merkezi yöneticisi olarak ziyaretçilerin hala alışveriş merkezlerini güvenli bulduğunu düşünüyorum. İlk etapta spesifik olaylara o gün için reaksiyon gösteriliyor. Çünkü ortada çok spekülatif haberler dönebiliyor , insanlar neye güvenip neye güvenemeyeceklerini bilmedikleri için kendilerini ilk etapta acil olarak güvence altına almak istiyor. Bu da çok insani bir yaklaşım ama genele yayılan bir tutum olmadığı kanaatindeyim. Olivium olarak olayların gerçekleştiği ilk bir, iki gün olumsuz şekilde etkilendik ama hemen arkasından toparlayıp rutinimize geri döndük Totale baktığımızda ise o dönemki düşüşlerin veya olumsuzlukların genel manzarayı etkilemediğini gözlemledik.

 

İstanbul’da AVM sayısındaki artışı nasıl değerlendiriyorsunuz?
İstanbul kendi içinde bölge bölge farklı özelliklere ve niteliklere sahip bir şehir ve bana göre hala alışveriş merkezi açılabilecek elverişli lokasyonlar bulunmakta. Şu an sayısal olarak çok gibi gözükmesinin ve endişe uyandırmasının sebebi bazı bölgelerde şişmeler olması, aynı caddenin, aynı ana arterin üzerinde çok seçenek oluşması Bu spesifik bölgeler yeterliymiş algısı yaratıyor. Hâlbuki bazı noktalarda hala birtakım eksiklikler, talepler ve ihtiyaçlar var .Her alışveriş merkezi mimari olarak, içerik olarak vs birbirine benzemek durumunda değil, önemli olan ihtiyaca göre doğru noktada, fizibilitesi iyi yapılmış olması. Ben artık alışveriş merkezlerinin konseptleşeceğini düşünüyorum, hızla birbirlerinden ayrışacaklar ve her birinin kendine ait bir konsepti olacak. Aynı zamanda lokalleşecekler de. Çünkü İstanbul bir yerden bir yere gitmenin, ulaşımın gittikçe zorlaştığı, zamanın zor yönetildiği bir şehir haline geldi. Artık herkes yakın bölgelere gitmeyi ve ihtiyaçlarını yakın noktalarda gidermeyi tercih edecek.
 

Haberin Fotoğraf Galerisi

HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,8872 3,8942
EURO 4,577 4,5853
STERLİN 5,1418 5,1686
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.