‘Terraco Trend Yaratan Bir Firma Olacak’
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
‘Terraco Trend Yaratan Bir Firma Olacak’
Teracco Türkiye Genel Müdürü Bulut Uzun;
22.10.2016 18:47:09

 

 

 

‘Terraco Trend Yaratan Bir Firma Olacak’

 

 

 

 

Boya ve Yapı Kimyasalları sektörünün öncü firmalarından Terraco, dünyada 14 ülkede 17 üretim tesisi ile hizmet veriyor. 1980 yılında İsveç'te faaliyetlerine başlayan ve dünya markası olmayı başaran şirket, önümüzdeki 5 yıllık süreçte Türkiye'de yatırımlarını arttırarak yüzde 400 büyüme oranına ulaşmayı hedefliyor.


Teracco Türkiye Genel Müdürü Bulut Uzun, “Biz artık trend yaratan bir firma olmak istiyoruz. Özellikle iç ve dış cephelerde. Bunu yapabileceğimiz ürünler halihazırda fabrikamızda üretiliyor sadece çok bilinmiyor. Bu konuda ciddi bir pazarlama atağına girdik. Terraco trend yaratan bir firma olacak” dedi.

 

Teracco hakkında bilgi alabilir miyiz?
Şirket ilk olarak 1980 yılında İsveç’te yapı kimyasalları üzerine kuruluyor. Daha sonra genişlemeye başlıyor ve merkezi Kıbrıs’a alınarak belli bir süre Kıbrıs ve Türkiye’den idare ediliyor. Hedef ağırlıklı olarak Asya pazarı olduğu için merkezin Dubai’de kurulmasına karar veriliyor ve halende orda devam ediyor. Şuanda Türkiye ile birlikte Ürdün, Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri, Vietnam, Kore, İngiltere, Tayland, Rusya, Çin, Pakistan, Moskova, Doğu Rusya ve Türkiye 14 ülkede 17 fabrikamızda üretim yapılıyor. İngiltere’deki organizasyonumuzda ürün gamı biraz farklı, park ve bahçe için değişik bir dış cephe zemin kaplaması üretiliyor. Özellikle belediyelerde çok kullanışlı olacağını düşündüğümüz bir ürün. Aslında Türkiye’ye daha getirmedik belli bir zaman dilimi içinde onu da getireceğiz. Bu ülkelerin haricinde 40’a yakın ülkede satış ofislerimiz var. Güney Afrika bunlardan bir tanesi, orada çok ciddi bir organizasyonumuz var.

 

Türkiye’deki fabrika 1988 yılında Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde kuruluyor. Türkiye’nin buradaki en büyük şansı en batıdaki fabrika olması. İngiltere’de gelişen her iş Türkiye pazarına gidiyor. Şuanda bizim İngiltere’de çalıştığımız firma ısı yalıtımında yenilemede sektör lideri, dolayısıyla bizde İngiltere’de sektör lideriyiz diyoruz. Bunların yanı sıra Malta gibi çok değişik yerlerde bayilerimiz var. Şuanda inşaat malzemeleri pazarının ihracat payının azalmasına rağmen bizim ihracatımız yaklaşık yüzde 30-40 daha yukarıdan gidiyor. Yapmış olduğumuz ciddi ürün sevkiyatlarıyla bu sene büyüme olarak geçen seneye göre yüzde 50’nin üstüne çıkmış olacağız. İhracat ve lokale baktığımızda bizim ilk altı aylık büyümemiz yüzde 77. Bu anlamda çok büyük bir trend yakaladık diyebiliriz.


Bu büyümeyi neye bağlıyorsunuz, burada nasıl bir strateji izlediniz?
Terraco’nun en büyük avantajı yurtiçinde ve yurtdışında yeni pazarlara çok açık olması. Burada yayılım politikası izledik, her ilde ve her büyük projede olacağız dedik. Yeni bayilikler kurduk, satıştaki arkadaşlarımız Türkiye’nin önemli projelerine imza attılar. Bugün marka dediğimiz projelerde artık Terraco markası var. İhracatı çok ciddi destekledik. 2015’i yüzde 30 büyümeyle kapatmıştık. Bu sene ilk altı ayda yüzde 77 büyüdük. Bunu da gerçekten çalışarak elde ettik. Bugün Terraco Türkiye, iç ve dış cephe boyaları, yapı kimyasalları, ısı yalıtımı, su yalıtımı kendi fabrikasında üreten ve kendi ürünün arkasında olabilen çok az fabrikadan bir tanesi. Dışarıdan bu işi fasonla götüren birçok firma var ama biz kendi fabrikamızda kendi reçetelerimizle üretiyoruz. Aslında Terraco, sektörde tek diyebileceğimiz çok farklı bir yapıya sahip. Arkamızda İrlanda’da kurulmuş olan çok büyük bir Ar-Ge merkezi desteği var. O yüzden kalite konusunda sıkıntımız yok, ekibimiz çok iyi.

 

Marka olarak kendinizi sektörde nerede konumlandırıyorsunuz?
Biz hak ettiğimiz yerde değiliz ve hiçbir zamanda olmayacağız. Çünkü iyinin her zaman iyisi var. Biz bu cirolara bu tonajlara ulaştık ama daha iyisi var. Dünya pazarı çok büyük, inşaat sektörünün büyümesi ilk çeyrekte yüzde 6.6 çıktı. İnşaat Türkiye için çok önemli, inşaat sektörü 400’e yakın yan sektörü ilgilendiriyor. İnşaat sektörünün bütün yan sektörlerle beraber gayri safi milli hasılada yüzde 35 gibi bir payı var. O yüzden inşaat sektörünün önü kapanmamalıdır.

 

Aynı zamanda Türkiye’deki yapı stoğu açısında kentsel dönüşüm hareketi çok önemli. Geçen sene yeni, eski toplam 1 milyon 200 bin konut satılarak rekor kırıldı ama aslında Türkiye’deki konut sayısı düşünüldüğünde bu çok büyük bir rakam değil, daha fazlasına ihtiyacımız var. O yüzden biz inşaat malzemeleri sektörünün hiçbir zaman küçüleceğini düşünmüyoruz, zaman zaman dalgalanmalar yaşayabiliriz ama bu pazar her zaman büyüyecek. Bugün know-how’ımız ve iş gücümüz var, yeter ki birbirimize düşmeyelim, ekonomimiz düzgün olsun bu sektörün önü her zaman açık olacaktır.

 

Terraco’nun Türkiye pazarındaki hedefi nedir?
Şuanda bizim grubun dünya pazarında düzenli olarak yüzde 20-25 bir büyümesi var. Bizim gelecek 5 sene içindeki hedefimiz minimum yüzde 400 büyümek.

 

Türkiye’de kaç çeşit ürünle sektördesiniz?
Grup içerisinde 1.250 farklı ürün var. Biz şuanda bunun 160’ını üretiyoruz. Ne yazık ki bununda 130’u ihracat pazarına gidiyor. Bu ürünler burada üretilmesine rağmen henüz Türkiye’de tanınmıyor. Şuanda Türkiye’de o ürünlere talep yok ama onlar içinde talep yaratma stratejileri geliştiriyoruz.

 

Ar-Ge çalışmalarınızdan da bahseder misiniz?
Bizim esas Ar-Ge merkezimiz İrlanda’da. Bizde bu sene fabrikamızda Ar-Ge için yeni bir merkez oluşturduk. Orada yeni ürünler, sertifikalar, Türkiye’deki ve dünyadaki gelişmeler takip edilecek.

 

Eskişehir’deki fabrikanızın kapasitesi nedir?
Toz gruplarıyla ilgili olarak yıllık kapasitemiz 150 bin ton. Boyada da yıllık teorik kapasitemiz 40 bin ton ama iş pratiğe geldiğinde bu oran 30-35 bine düşer.


Ürünleriniz daha çok hangi alanlarda tercih ediliyor?
Dış cephe ağırlıklı gidiyoruz. Biz artık trend yaratan bir firma olmak istiyoruz. Özellikle iç ve dış cephelerde. Çünkü bunu yapabileceğimiz ürünler halihazırda fabrikamızda üretiliyor sadece çok bilinmiyor. Biz şuanda bu konuda ciddi bir pazarlama atağına girdik. Terraco trend yaratan bir firma olacak. Geçen sene çıkardığımız ve ödül aldığımız Superwood ahşap görünümlü cephe boyasıyla bu sene çok ciddi bir satış elde ettik. Biz Superwood ürünümüzü bir seri haline getirdik. Şuanda ahşap, mermer ve seramik şeklinde üç farklı Superwood ürünümüz var. Seramik görüntüsünü ayıramayacağınız kadar yakınlıkta ve istediğiniz renkte elde edebiliyorsunuz. Dolayısıyla satıştaki ürünlerimiz geçen seneye göre tamamen farklılaştı. Daha önce satılmayan ürünler şimdi satılmaya başladı.

 

Sektörde bir standartlaşma var mı?
Bu anlamda özellikle İZODER VE İMSAD tarafında çok ciddi çalışmalar var. Su yalıtımı yönetmelikleri çıkıyor, ses yalıtımı yönetmeliği üzerinde çalışılıyor, ısı yalıtımı zaten artık bir dal oldu. Dolayısıyla devamlı bir iyileşme var. Bu anlamda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı da çok destek veriyor, özellikle ısı yalıtımı konusuna. Çünkü bugün Türkiye’deki bütün binalarda ısı yalıtımı kullanılıyor olsa 8-10 milyar gibi yıllık bir tasarrufumuz olacak. Aslında bu cari açığa olumlu etkisi olan bir sektör ve bu şuandaki hükümet tarafından da gerçekten önemsenmiş durumda.

 

Ürünlerin doğru uygulanması noktasında sektör ne durumda?
Zaten en büyük problemde orda. Türkiye’de her sektörde olduğu gibi büyüyen bir sektörde bu tür sıkıntılar maalesef oluyor. Sektörümüzde uygulama tarafında daha iyi bir eğitime ihtiyaç var. O anlamda 2017 sonuna kadar uzatılan bir usta sertifikalaşması olacak. Artık sertifikasız usta çalıştıramayacaksınız. Bu sertifikayı da belli kurumlardan sınavlara girerek alabiliyorsunuz. Burada da yine İZODER öncülük yapıyor.


Dolayısıyla bu anlamda kalitenin yükseleceğine inanıyorum. Aynı zamanda sahada uygulanan iş güvenliği de bizim için çok önemli. Biz bununla ilgili olarak her seminerimizde her toplantımızda elimizden geldiğince bayilerimizi uyarıyoruz. Sektörde ısı ve su yalıtımı tarafında gerçekten markalaşan uygulamacılar var ama henüz yeterli değil daha yolun başındayız. Biz bir projeyle çalışırken mümkün olduğu kadar bu işi bilen, eğitimini almış ve bu mantıkta yürüyen arkadaşlarımızla çalışmayı arzu ediyoruz.


Terraco Türkiye bugün kaç noktada var ve kaç kişi istihdam ediyor?
Şuanda 80 ilde varız. Bazıları çalışma anlamında tam tatmin edici değil. Hedefimiz bu 5 yıllık plan çerçevesinde oraları aktif hale getirmek. Bu anlamda ekibimizi yeniliyoruz ve arttırıyoruz. Şuanda 75 kişiyiz sene sonuna doğru 80-90’lara geleceğiz. Beş yıllık süre zarfında da 250 civarında bir çalışanımız olacak.

 

2016 yılını ekonomik anlamda nasıl değerlendiriyorsunuz?
Çok ilginç bir süreçten geçiyoruz, tarif edilemeyen bir kriz var ama yok. İlk çeyrek geçen senenin kayıp olmasından kaynaklanan bir hevesle başlamış olabilir. Dolayısıyla burada ikinci ve üçüncü çeyrek verileri çok önemli. Çünkü o veriler dördüncü çeyrek ve 2017’yi belirleyecek. Aslında çok sayıda belirsizlik var. Ama ben Türkiye’den ümitliyim, biz çalışkan bir milletiz hepsinin altından kalkarız.

 

 

Haberin Fotoğraf Galerisi

HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,4757 3,482
EURO 4,1725 4,1801
STERLİN 4,6968 4,7212
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.