“Sağlığa Sağlıklı Hizmet”Veren Firma: Santa Farma
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
“Sağlığa Sağlıklı Hizmet”Veren Firma: Santa Farma
Santa Farma Yönetim Kurulu Başkanı Erol Kiresepi;
30.11.2016 21:51:28

 

 

 

“Sağlığa Sağlıklı Hizmet”

Veren Firma: SANTA FARMA

 

 

Kurulduğu 1944 yılından bu yana gelişerek sektörde önemli bir konuma gelen Santa Farma İlaç Sanayi A.Ş., yeni alanlarda üretim yapmayı ve ihracat kapasitesini artırmayı hedefl iyor. Santa Farma Yönetim Kurulu Başkanı Erol Kiresepi, “Biz kurulduğumuz 1944 yılından beri, şirketimizi belirlediğimiz pozisyonda konumlandırmak, rekabeti en iyi şekilde yürütmek, halkımızın ihtiyaçlarını karşılayarak, en önemli değerimiz olan sağlığa sağlıklı hizmet etmek için eczanelerimizi iş ortağımız, şirketimizin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz” diyor.

 

 

Santa Farma İlaç hakkında bilgi verebilir misiniz?
Genel Merkezimiz Şişli-İstanbul’da, Arge Merkezi ve Üretim Tesisimiz ise Dilovası-Kocaeli’ndedir. Ülkemiz sınırları içinde Pazarlama ve Satış faaliyetlerini yürütmek üzere 8 bölge müdürlüğümüz bulunmaktadır. Toplam 900 çalışanımız ile sağlığa hizmet etmekteyiz. 500 çalışanımız Pazarlama ve Satış alanında, 300 çalışanımız Arge Merkezi ve Üretim Tesisimizde, 100 çalışanımız ise Genel Merkez’de görev almaktadır.

 

Santa Farma, ilaç pazarında nasıl bir profil sergilemektedir?
Santa Farma Türkiye ilaç pazarında en büyük ilk 20 firma arasında yer alırken ulusal firmalar arasında ilk 5 firma içinde yer almaktadır. Pazardaki konumumuz hedeflerimizi ve uzun vadedeki stratejilerimizi belirlemektedir. Daha yukarıları hedefleyen bir firma olarak Santa Farma pazara yeni ürünler veren, verilen yeni ürünlerde başarılı lansmanlar gerçekleştiren, yenilikçi ve rekabetçi bir firma profili sergilemektedir. Yeni fabrika ve AR-Ge yatırımıyla birlikte satış ve pazarlama alanında sergilediği yapıyı üretim süreçlerine ve yeni ürünlerin geliştirilmesine de yansıtmaktadır. Dolayısıyla Santa Farma yeni bir ürün geliştirilmesiyle başlayan ve hastalara kaliteli ürünleri uygun maliyetlerle sunmayı hedefleyen bir firma profilini etkin olarak son yıllarda sergilemektedir.

 

Ar-Ge çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Santa Farma Ar-Ge departmanı gerçekleştirdiği faaliyetlerde tüm dünyaca kabul gören FDA/EMEA/ICH/WHO gibi düzenleyici ve yol gösterici kurumları rehber edinir. Bu çalışmalarda sürekli daha iyiyi arayarak, insan sağlığı ve kalitesi için tercih edilen çözümler sunmayı misyon edinmiştir. Araştırma ve geliştirme çalışmalarımızın temelini, kaliteye ve insana verdiğimiz değerler oluşturmaktadır. Prensibimiz geliştirdiğimiz ürünlerimizin etkinlik ve güvenlik yönünden güncel standartları sürekli karşılamasıdır. Ampiriklikten uzak sistematik düşünceyi benimsemiş anlayışımızla toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilecek, ülke ekonomisine katkıda bulunacak, stratejik değere sahip ürünler geliştirmeyi hedeflemekteyiz. İnovasyon kültürü departmanımızda sürekli artış kaydederken, Tasarımla Kalite (Qualityby Design) anlayışıyla TÜBİTAK-TEYDEB başvurularımız, üniversite-sanayi işbirliğinin sağlanmasıyla artmaktadır.

 

SantaFarma Ar-Ge; yenilikçi düşünceye önem veren, gelişime ve değişime açık, sistematik ve bilimsel anlayış içerisinde hareket eden akılcı güce sahip tecrübeli kadrosuyla ;
Yeni Ürün Formülasyon ve Analitik Geliştirme
Ürün İyileştirme ve Geliştirme
Proje Yönetimi,Patent Tescili, Patent Tarama Ve Değerlendirme
Klinik Çalışmalar
Stabilite Çalışmaları
Alternatif Kaynak Çalışmaları
Ruhsat dosyalarının CTD formatında hazırlanması işlemlerini gerçekleştirmektedir.

 

Santa Farma’nın yurt içi ve yurtdışı çalışmalarından, ihracat potansiyelinden bahseder misiniz?
Türkiye’nin bulunduğu konum ve dünya pazarlarında yarattığı pozitif kalite algısı sayesinde ilaç ihracatı için ciddi potansiyeli bulunmaktadır. Ayrıca Türkiye’deki fiyat baskısı göz önüne alındığında, ihracat, yerli firmalar için önemli bir alternatif gelir kaynağı olarak öne çıkmaktadır. Santa Farma bu gerçekler ışığında “ihracat”ı şirket vizyonuna eklemiş ve yeni tesisinde bu konuda gerekli yatırımları fazlasıyla yapmıştır. Süreçlerimizi ve orta ve uzun vadeli büyüme planlarımızı yurt dışı pazarlardaki varlığımızı güçlendirmek üzerine yeniden yapılandırdık. Öncelikle, Ortadoğu, Asya ve Afrika pazarları gibi gelişmekte olan ülke pazarlarını, sonrasında ise Avrupa ve Amerika gibi gelişmiş ülke pazarlarında büyümeyi hedefliyoruz.

 

Firmanız 2015'i nasıl geçirdi, 2016 hedefleriniz ve planlarınız neler?
Santa Farma pazardan hızlı büyüyen firma vizyonuna uygun olarak 2015 yılı ve şu ana kadar ki 2016 yılı hedeflerini yakalamaktadır. İthal ürünlerdeki fiyat baskısı ürün portföyümüzde önemli yer tutan ithal ürünlerin pazara verilmesini imkansız hale getirmiştir. Bu nedenle lisansına sahip olduğumuz birçok ürünü pazara veremez duruma geldik. Bu olumsuz tabloyu tersine çevirmeyi pazara yeni ve yenilikçi ürünler vererek başardık. Bunun sonucu olarak 2015 yılında pazar kadar büyürken 2016 yılında pazarın yaklaşık olarak iki katı daha fazla büyüyen bir firma konumuna geldik. İç pazarda gösterdiğimiz başarılı çalışmaları dış pazarlarda, fason üretim anlaşmalarında ve faaliyete geçen Ar-Ge merkezimizin çalışmalarıyla bütünleştirmek istiyoruz.

 

İlaç sektöründe en büyük rekabet hangi konuda ya da çalışmalarla yaşanmaktadır?
Pazarlama faaliyetlerinde rekabet her zaman vardı ve olmaya devam edecek. Ancak günümüzde rekabetin pazara yenilikçi ürünleri veya eğer jenerikse ürün daha erken ruhsatlandırma ve pazara ilk verme konusunda olduğunu görmekteyiz. Ayrıca üretimde kapasite fazlalığı rekabetin üretim süreçlerinde olmasına da yol açmıştır. Yerel üretimin desteklenmesi yerli üreticiler arasında yeni rekabet alanları olarak karşımıza çıkmaktadır. Ayrıca ulusal ilaç sanayimizin geldiği seviye rekabetin dış pazarlara kaymasına da neden olmuştur. 

Haberin Fotoğraf Galerisi

HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,8872 3,8942
EURO 4,577 4,5853
STERLİN 5,1418 5,1686
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.