2023'teki Hedefimiz 1 Milyar Dolar Ciro
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
2023'teki Hedefimiz 1 Milyar Dolar Ciro
Elvan Gıda CEO’su Özmen Genç:
30.11.2016 22:31:07

 

 

 

2023'teki Hedefimiz 1 Milyar Dolar Ciro

 

 

Elvan'ın dünyanın en büyük şekerleme firmalarını sıralayan 'Candy Industry Global 100 listesinde 66. Sırada olduğuna dikkat çeken Elvan Grubu CEO'su Özmen Genç, “2023'teki hedefimiz 1 milyar dolar ciro. İddiamız da dünya çapında oyuncu olmak” ifadelerini kullandı.

 

ELVAN Gıda’nın genel yapılanması hakkında bilgi verir misiniz?
Elvan Gıda’nın temelleri 1952 yılında İstanbul Zeytinburnu’nda küçük bir şekerci dükkanında atıldı. Çikolata ustası Ahmet Hamdi Kadiroğlu ile küçük yaşlarından beri trenlerde şeker satarak harçlığını kazanan oğlu Mustafa’nın Zeytinburnu’nda açtıkları bu küçük dükkan, üretimdeki ustalık ve satıştaki becerinin birleşmesiyle hızla büyüdü: Önce imalathane oldu, sonra fabrikalar zincirine dönüştü. Çikolatadan gofrete, şekerden jellye, kekten kruvasana ve waffle’dan bisküviye kadar geniş bir yelpazede üretim yapan ve tüm dünyaya pazarlayan Elvan, gelinen noktada bir şirketler grubuna dönüşmüş durumda… Hali hazırda Elvan Grubu bünyesinde 6 şirket bulunuyor (Elvan Gıda, Intersweet, Cici Süt, Cici Pazarlama, Element Gıda, ANL).

 

ELVAN Gıda’nın sürdürülebilirlik yaklaşımından bahseder misiniz?
Elvan’ın sürdürülebilirlik vizyonunun esasını Ar-Ge oluşturmaktadır. Ar-Ge ile sürdürülebilir büyümeyi sağlamayı ve kalıcı olmayı hedeflemektedir. Bu amaçla 2012 yılında sektöründe belgeli ilk Ar-Ge Merkezini kurdu. 2015 yılında da Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tüm kriterlerdeki performansıyla gıda sektörü Ar-Ge birincisi seçildi ve ödüllendirildi. Ar-Ge hem yenilikçi ve benzersiz ürünleri tüketiciye sunmada hem de en verimli üretimi yapmada bizi rekabette farklılaştırıyor. Bu da sürdürülebilirliğin en temel taşı…

 

Ar-Ge faaliyetleriniz ve inovatif ürünlere yönelik çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Söz konusu faaliyetler ve veriler özetle şöyle:
Kaç proje gerçekleştirildi ve gerçekleştiriliyor?
• 17 Teydeb projesi (13 tamamlanan)
• 82 adet tamamlanan ürün geliştirme ve araştırma projesi
• 2 bilimsel yayın
• 65 devam eden proje

 

Başarılı proje sayısı nedir?
• 23 Ar-Ge (inovatif ürün)
• 1140 Ür-Ge
Ar-Ge Merkezimizin en önemli çıktılarından birisi yerli maya ile kruvasan üretimiydi… Tek hat üzerine dünyadaki en büyük kruvasan tesisini Eskişehir’e kurduk ve Ar-Ge Merkezi’nde geliştirilen bize özel yerli maya ile uzun süre tazeliğini ve lezzetini koruyan kruvasan ürettik. Bu sayede rakiplerden farklılaştık ve kruvasan ihracatında da ülkemizi söz sahibi yaptık. İkinci önemli çıktımız Caramel Waffle oldu. Belçika ve Hollanda klasiği olan Caramel Waffle ürününü Türkiye’de ilk kez ülke ve bölge damak tadına göre yeniden tasarlayarak ürettik. Gerek kruvasan ve gerekse waffle, ülkemiz hammaddesi olan una değer katan iki önemli çıktıydı. Son önemli çıktımız ise Fondante ürünümüz… ‘Ne şeker ne çikolata: Hem şeker hem çikolata’ olarak tanımlanan Fondante ile bu ramazan bayramında özellikle yurtiçinde önemli bir çıkış yakaladık. 2016’nın ilk 6 ayını Fondante’nin de etkisiyle geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 65 büyümeyle kapatıyoruz.

 

Ürün gamı & ürün çeşitliliği, üretim kapasiteniz ve üretim teknolojiniz hakkında bilgi verir misiniz?
Şekerleme, çikolata bazlı ürünler ve unlu mamullerde çok geniş bir yelpazede üretim yapıyoruz. Amacımız atıştırmalık olarak adlandırılan kategoride tüketicilerin evlerinden işyerlerine her ortamda yiyecekleri ürünleri en yüksek lezzet ve kalite standardında üretmek, mevcut gamımıza yenilikçi ürünler eklemek… 130’a yakın ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz dolayısıyla pazar payları da ülkelere göre farklılık gösteriyor. Tek hat üzerine dünyadaki en büyük kruvasan tesisini Eskişehir’e kurduk. Dünyadaki benzerlerinden yüzde 50 daha büyük üretim kapasitesine sahip. Tesisin toplam kapasitesi; büyük boyda günlük 700 bin adet. Tesisimizde 8 gr-200 gr arasında istenilen gramajda ve istenilen çeşitlerde de üretim yapabiliyoruz. Yeni nesil ve yüksek kapasiteli tesislerimizde üretilen ürünlerle hem iç piyasada hem de ihracat yaptığımız ülkelerde ciromuz hızla artıyor. Bazı üretim tesislerimizi kendi bünyemizde dizayn edip imalatını yapıyoruz.

 

Kurumsal markalaşma ve marka yönetimine yönelik çalışmalarınız nelerdir?
2010’lara kadar iletişimde odağımız Kurumsal Bilinirlik üzerineydi. 2013 yılında Ekonomi Bakanlığı tarafından Turquality kapsamına alındık. O süreçten sonra pazarlama ve marka yatırımlarına odaklandık ve söz konusu bütçemizi 20 kat artırdık. Unlu mamuller, çikolata ve şekerde çatı markalarımızı oluşturduk. Unlu mamullerde Today, oyuncaklı yumurtada Toto, Çikolatada Fondante ve Fiorella, şekerde ise Toffix, Cofex ve Dr. Milk üzerine iletişim çalışmalarımızı yoğunlaştırıyoruz. 2016 senesi içinde Türkiye pazarına yönelik başladığımız yoğun tanıtım aktivitesine devam edeceğiz.

 

Yurtiçi ve yurtdışı faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Üretimde merkezimiz Türkiye, pazarda ise bütün dünya. Şu anda Türkiye’de 5 ilde (İstanbul, Sakarya, Eskişehir, Manisa ve Balıkesir) ve 9 fabrikada üretim yapıyoruz. Şimdiye kadar Mısır’a 15 milyon avro yatırdık. Fakat Mısır 1 fabrika ile kalacak değil… 15 milyon avro daha yatırım planımız var. Biz bu güne göre değil, yarına göre hareket ediyoruz. Hindistan yatırımımız da devam ediyor.

 

Sektördeki pazar payınız ve hedef pazarlar hakkında bilgi verir misiniz?
İSO İlk 500 Büyük Şirketler listesindeki yerimiz 316. Sektörümüzün en büyüklerini yayınlayan Candy Industry Global Top 100 listesinde 66. sıradayız.
Yeni dönemde özellikle Amerika kıtası ve Uzakdoğu’ya odaklanmış durumdayız.

 

ELVAN Gıda’nın ihracat potansiyeli hakkında bilgi verir misiniz?
130 ülkeye ihracat yapıyoruz ve İstanbul İhracatçı Birlikleri’ne (İİB) göre sektörümüzün ihracat şampiyonuyuz. Son 2 yıldır İBB İhracat Birinciliği ödülü alıyoruz.

 

Türkiye’de gıda sektörünün gelişimi ve gıda sektörünün sorunlarına yönelik düşünceleriniz nelerdir?
Ürün çeşitliliği, yenilikçiliği, lezzeti ve kalitesi açısından sektörümüz dünya ile yarışıyor. Yaklaşık 2,5 milyar dolarlık ihracat bunun göstergesi. Ancak ölçekler çok küçük… Yüzlerce firmamız 2,5 milyar dolarlık ihracat yaparken başka bir ülkede bir firma sadece bir kategoride daha fazla ciro yapabiliyor. Çünkü ölçek ekonomisinin avantajlarını kullanıyor. Biz de onlarla rekabet edebilmek için sektörümüzde ölçek ekonomisi avantajlarını yakalamaya yönelik uygulamalar-projelere katılım yapıyoruz. Sektörümüzün yurtdışında BİRLİK’te tanıtımı, ortak tedarik ve lojistik operasyonları bu kapsamdan sayılabilir. Sektörün birlikte çalışma alanları genişletilebilir ve böyle birlikte iş yapma modelleri teşviklerle özendirilebilir. Biz de grup olarak böyle ortaklaşa projelere katılmışlığımız var, yenileri olursa onları da değerlendirebiliriz.

 

2015 değerlendirmesi ve 2016 hedeflerinizden bahseder misiniz?
2015’de waffle ve fondante gibi yenilikçi yatırımlar yapmıştık. 2016 yılını da ‘Hasat yılı’ ilan etmiştik. Şu anda planlarımızı aşan bir büyüme kaydetmiş durumdayız. Özellikle Türkiye büyümemiz rekora gidiyor. Yılın ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 65’ler seviyesinde büyüme kaydettik. Özellikle Fondante’nin de katkısıyla yılı rekor bir büyümeyle kapatmayı planlıyoruz.

 

Kısaca sizi tanıyabilir miyiz?
İstanbul Erkek Lisesi Mezunuyum. Üniversite eğitimimi İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Endüstri Mühendisliği’nde tamamladım. Berlin Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümü ile devam eden eğitimim sonrasında ilk iş hayatıma 1992’de Koç Holding’te başladım. Koç Holding, Sabancı Holding ve Çukurova Holding şirketlerinde çoklu fonksiyonların bağlı olduğu üst düzey yöneticilik görevlerinde bulundum. Teknoloji yatırımları ve yönetim danışmanlığı alanlarında da girişimci olarak yer aldım. 2015 yılında Elvan Grubu CEO’luğunu üstlendi, aynı zamanda Elvan Grubu Başkan Yardımcılığı ve Elvan Grubu İcra Kurulu Başkanlığı görevini yürütüyorum.

 

Son olarak eklemek istedikleriniz…
Elvan Grubu’nu 1 milyar dolar ciro hedefine götürebilmek için icra odağını “Tüketici odaklı global şirket” olarak belirledik ve bütün ekibimizle bu doğrultuda çalışıyoruz. 1 milyar dolar 2023 yılı hedefimizdi, ancak süreci devam eden yeni satın alma görüşmelerimizin sonuçlanması halinde söz konusu hedefimizi daha erken gerçekleştirebiliriz. 

Haberin Fotoğraf Galerisi

HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,5213 3,5276
EURO 4,1333 4,1408
STERLİN 4,5315 4,5551
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.