“Hedefimiz Bir Dünya Markası Olmak”
peuterey jakke canada goose jakke pris woolrich parka timberland norge timberland boots woolrich arctic parka uggs vintersko parajumper jakke uggs votter belstaff jakke canada goose pris moncler jacket belstaff jacket barbour jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke dame canada goose expedition parka barbour norge moncler vest
“Hedefimiz Bir Dünya Markası Olmak”
Tayaş Gıda Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kazım Taycı;
30.11.2016 22:40:01

 

 

 

“Hedefimiz Bir Dünya Markası Olmak”

 

 

Üretiminin yüzde 85`ini dünya genelinde 130’dan fazla ülkeye ihraç ederek global oyuncular arasına girmeyi hedefleyen Tayaş Gıda’nın gözü yeni pazarlarda. Sektöründe Türkiye ve uluslararası pazarların güçlü oyuncularından biri olan Tayaş, tüketici beklentilerine yönelik ürünleri ve hizmet kalitesiyle sektöre yön veriyor.

 

Tayaş Gıda Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kazım Taycı, “Hedefimiz, bir dünya markası haline gelmek. Tayaş, bugün Türkiye`nin ve Dünya`nın en önemli şekerleme, kokolin ve çikolata üreticilerinden biri haline geldi. Uluslararası pazarda büyük başarı gösteren Tayaş Gıda, ihracat faaliyetinde bulunduğu 130’u aşkın ülkede marka tescilini yaparak ilerlemektedir. Amacımız dünya genelinde bir marka olmak” dedi.

 

Tayaş Gıda’nın genel yapılanması hakkında bilgi verir misiniz?
1965 yılında Konya şehrinde küçük bir imalathanede başlayan ticari öykümüz 1991 yılında Gebze-Kocaeli`ndeki modern tesislerimize taşınmamızla devam etmektedir. Tayaş, bugün Türkiye`nin ve Dünya`nın en önemli şekerleme, kokolin ve çikolata üreticilerinden biri haline gelmiştir. Uluslararası pazarda büyük başarı gösteren Tayaş, geniş ürün yelpazesinde farklı damak tatlarına hitap eden 250` nin üzerinde ürün çeşidi bulundurmaktadır. İhracat konusundaki deneyimini tavizsiz uyguladığı yüksek kalite ve hijyen kontrol normlarına borçlu olan firmamız TSE imalat yeterlilik belgesine sahiptir; ayrıca HACCP, ISO 9001:2000, BRC ve IFS standartlarına uygunluğu akredite edilmiştir. Farklı ülkelerin en sıkı gıda kodekslerine uygunluğunu sağlayabilen ve ayrıntılı gıda analizlerini yapabilen Tayaş Gıda, koşulsuz müşteri memnuniyetini ilke edinmekte ve uygulamadaki başarısını sürdürmektedir. 2000 yılında Cenevre-İsviçre`de kazanılan Altın Kalite Yıldızı ödülü Tayaş` ın başarısını tescil etmiş ve mükemmele ulaşma çabasını perçinlemiştir. Kalitenin yanında sürekli gelişim de Tayaş`ın temel özelliklerindendir.

 

Tayaş Gıda’nın sürdürülebilirlik yaklaşımı hakkında bahseder misiniz?
Gıda güvenliği ve Kalite açısından sürdürülebilirlik için daima daha iyi olmayı hedefleyerek BRC, IFS gibi global sertifikasyonlar alıyor ve her dönem denetimler geçirerek bu belgelerimizi yeniliyoruz.

 

Ar-Ge faaliyetleriniz ve inovatif ürünlere yönelik çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Yoğun rekabetin yaşanmakta olduğu sektörümüzde Ürge ve Arge’ye çok ciddi yatırımlar yaparak yeni, farklı ve inovatif ürünler geliştirerek hem pazara farklı lezzetler hem de katma değeri yüksek ürünler üretmeye çalışıyoruz. Ayrıca otomasyona, her türlü konuda verimlilik projelerine ve sürekli olarak çalışanlarımızın eğitimi konularına yatırım yapmaktayız. Pazarlama departmanının koordinasyonu ile AR-GE ve ÜR-GE departmanları yeni ürünler için kılavuzluk etmekte, mevcut ürünlerin de geliştirilmesinde anahtar rol oynamaktadır. Tayaş, her zaman kalite ve inovasyon anlayışı ile daha yenilikçi ve yeni pazarlara hitap eden bir yapıyı hedeflemektedir. Tayaş, kalitesini her geçen gün artan ürün çeşitliliği ile daha geniş kitlelere ulaştırmaya, doğru yatırımlarla sektörünü geliştirmeye ve daha tatlı bir dünya için çalışmaya devam ediyor. Daima en iyisini üretmiş olmanın gururuyla gelecekte de en iyisini üretmek Tayaş`ın temel prensibidir.

 

Üretim kapasiteniz ve üretim teknolojiniz hakkında bilgi verir misiniz?
Tayaş, bugün itibariyle 33.000 m² kapalı alanda 700 personeli ile günlük 160 ton satışa hazır üretim kapasitesiyle üretiminin %85`ini dünya genelinde 130’dan fazla ülkeye ihraç etmektedir. Yurtiçinde bayileri aracılığıyla Geleneksel Kanal` a hizmet vermektedir. Türkiye’nin ve Dünya’nın en önemli şekerleme ve kokolin üreticilerinden biri durumundayız. Uluslararası pazarda büyük başarı gösteren Tayaş, geniş ürün yelpazesinde farklı damak tatlarına hitap eden 250’nin üzerinde ürün çeşidi bulundurmaktadır. Bunlara ek olarak, bünyemize kattığımız yeni üretim hatlarımızla birçok yeni ürünümüz de ürün gamımıza ciddi katkıda bulunacaktır.

 

Tayaş Gıda, sektörde kendini nasıl konumlandırmaktadır?
Tayaş Gıda, “Daima En İyisini Üretti ve Üretmeye Devam Edecek.” Tayaş, Arge ve Ürge’ye önem veren, lezzetin yanı sıra hijyen ve kaliteyi de her zaman ön planda tutan öncü gıda firmalarından biridir.

 

Kurumsal markalaşma ve marka yönetimine yönelik çalışmalarınız nelerdir?
Tayaş Gıda, 2015 yılından beri Turquality marka destek programı kapsamındadır ve öncelikli stratejik ülkelerindeki tüm pazarlama faaliyetlerini bu kapsam dahilinde sürdürmektedir. Tayaş Gıda, ihracat faaliyetinde bulunduğu 130’u aşkın ülkede marka tescilini yaparak ilerlemektedir. Amacımız, Tayaş’ın altında güçlü global markalar geliştirerek ülkemizin ihracatını daha iyi seviyelere taşımaktır.

 

Sektördeki pazar payınız ve hedef pazarlar hakkında bilgi verir misiniz?
Son altı yılı değerlendirecek olursak, İstanbul İhracatçılar Birliği verilerine göre en fazla ihracat yapan ilk beş altı ve yedi sıralamasında yer alıyoruz. Hedefimiz, bir dünya markası haline gelmektir. Turquality içerisinde yer alan bir firmayız. Hedef olarak belirlemiş olduğumuz ülkeler bulunmaktadır. Bu ülkelerde ciddi anlamda pazarlama faaliyetlerimiz ve tanıtım faaliyetlerimiz bulunmaktadır. Hatta yakın zamanda birkaç ülkede kendi ofislerimizi açmayı düşünüyoruz. Amacımız dünya genelinde bir marka haline gelebilmektir. Bu süreç çok uzun soluklu bir süreçtir. Biz ilk olarak belirlemiş olduğumuz hedef ülkelerde marka olmak istiyoruz. Bununla ilgili olarak belirlemiş olduğumuz on tane ülke ile ilgili çalışmalarımız sürmektedir. Bu ülkelerin stratejik özellikleri, farklı coğrafyalarda farklı kültürlerinin olmasıdır. Diyoruz ki; belirlemiş olduğumuz bu ülkelerde marka olmayı başarabilirsek, dünyanın geri kalan ülkelerinde de biz bunu başarabiliriz. Yeni yatırımlarımız arasında, mevcut ürün portföyümüze yeni ürünler eklemektir. Bununla ilgili projelendirme çalışmalarımız tamamlandı. Yatırımın finansal ayağı devam etmektedir. Bünyemize katacağımız yeni ürünler ile birlikte toplam üretim kapasitemizi, bu yılın sonuna kadar 210 tona ulaştırmayı amaçlıyoruz. Ayrıca hedeflerimiz arasında bölgesel olarak kendi ülkesinde kendisini ispat etmiş bazı orta ölçekli firmaların alımı da söz konusu olacaktır.

 

Sektörün Türkiye ekonomisi açısından taşıdığı önemi ve potansiyeli anlatır mısınız?
Özellikle son 10 yılda önemli bir başarı grafiği sergileyen Türk gıda ve içecek sanayi, gayrisafi milli hasıla içerisinde 300 milyar liraya yaklaşan payı, 40 bine ulaşan işletmesi ve 400 bini aşan çalışanıyla ülkenin en dinamik ve üretken sektörlerinden biri konumundadır. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) verilerine göre, 2009 yılında gıda sektöründe 36. 396 işyeri faaliyet gösterirken işyeri sayısı yaklaşık %11 artış ile 2012 yılında 40.377’ye yükseldi. 2009’da 338.852 kişi istihdam eden sektör, 2012’de %20 artışla 406.091 kişiye ulaştı.

 

Türkiye’de 2005’ten sonra hızla daralan tarım arazileri ve özellikle 2007 ile 2014 yılları arasında görülen don, sel, fırtına ve kuraklık gibi iklimsel değişimler tarım ürünlerinde rekolteyi düşürdü ve hammadde fiyatlarının artarak gıda sektörü büyümesinin beklentilerin altında kalmasına yol açtı. Dünyada tahıl, et ve şeker olmak üzere gıda fiyatları son 6 yılın en düşük seviyesini görürken, Türkiye’de gıda fiyatları yükseldi. Bu durum, kişi başına milli gelirin düşük olduğu ülkemizde halkın sağlıklı beslenmelerine engel olmaktadır.

 

Sektörünün Türkiye’de yaşadığı temel sorunlar nelerdir? 

Sektörde köklü reformlar şart.Tarım arazilerinin korunması, kayıt ve kontrol dışı üretimle mücadele, tarım ve gıda sanayinin devlet tarafından desteklenmesi, piyasa düzeni ve istikrarının sağlanması, ihracatın önündeki engellerin kaldırılması, hammadde ve tamamlayıcı ürün tedarikinde dışa bağımlılığın kaldırılması ve standartların sağlanması, dış pazarlarda rekabet gücünü artıracak önlemlerin alınması, girdi maliyetlerinin azaltılması gibi tedbirlerin alınması çok mühimdir.

 

Kısaca sizi tanıyabilir miyiz?
1976 yılında Konya’da doğdum. İlk ve orta öğrenimimi Konya’da, lise öğrenimimi İstanbul’da gerçekleştirdikten sonra üniversiteyi Amerika’da Florida-Orlanda’da ekonomi ve işletme üzerine okudum. Küçük yaştan itibaren eğitimimden arta kalan diğer zamanlarımı hep şirketimizin çeşitli departmanlarında görev alarak geçirdim. Bu sayede her departmanla ilgili deneyim kazanma şansım oldu. 2005 yılı itibariyle babamız sorumluluğumuz biraz daha arttırdı. 2005 yılından 2013 yılına kadar firmanın genel müdür sorumluluğunu üstlendim. 2013 yılı itibariyle firmamızın büyümesi neticesinde artık masa başında olmamamız gerektiğine biraz daha mobil olmamız gerektiği kanaatine vardık. Bu doğrultuda bünyemize profesyonel kişiler getirdik. 2013 yılından bugüne kadar da Tayaş Gıda’nın Yönetim Kurulu Başkanvekilliği görevini icra etmekteyim. Kurumsal kimliğimiz ile birlikte müessesemizin hemen hemen her yerinde hizmet etmekteyiz. 

Haberin Fotoğraf Galerisi

HAVA DURUMU
İSTANBUL
İstanbul
PİYASALAR
  Alış Satış
DOLAR 3,6595 3,6661
EURO 4,3219 4,3297
STERLİN 4,8038 4,8288
ALTIN
ANKET

                 Sonuçları gör.