Elazığ ve Malatya'daki Deprem Bölgesinde Yapılacak Konutların İnşaatı Başlıyor
Elazığ ve Malatya'daki Deprem Bölgesinde Yapılacak Konutların İnşaatı Başlıyor
Cumhurbaşkanı Erdoğan, depremin vurduğu bölgelerde 30 bin konut inşa edileceğini ve fay hatlarından uzakta yapılacaklarını duyurdu. Amacın, bir yıl içinde konut ihtiyacını tamamlamak olduğunu belirtti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başkanlığında toplanan Cumhurbaşkanlığı Kabinesi, Elazığ ve Malatya'da meydana gelen depremin ardından hasar tespit çalışmalarının tamamlanmasının ardından konut inşaat çalışmalarına başlanacağını açıkladı. Mart ayı başında başlatılacak olan konut inşaatları fay hatlarından uzak bölgelerde gerçekleştirilecek. Amacı, deprem bölgesindeki konut ihtiyacını karşılamak olan çalışmaların 1 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor. Ayrıca, geçici barınma ihtiyacını karşılamak için de gerekli çalışmaların yapılacağı belirtildi. Bu gelişmelerle birlikte, depremin etkilerinin en aza indirilmesi ve bölgedeki vatandaşların güvenli ve konforlu yaşam alanlarına kavuşması hedefleniyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, yeni konutların nereye inşa edileceği konusunda 'fay hattı' riskine dikkat çekti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kahramanmaraş merkezli iki büyük depremin vurduğu 10 ilde konut yapımına ilişkin Kabine Toplantısı'nda önemli açıklamalarda bulundu. Erdoğan, "Mart başı itibarıyla 30 bin konutun inşasına hemen başlıyoruz. Amacımız, deprem bölgesinin tamamında konut ihtiyacını 1 yıl içerisinde karşılamaktır" dedi ve inşa edilecek konutların fay hatlarının uzağında konumlandırılacağını vurguladı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığındaki Cumhurbaşkanlığı Kabinesi, AFAD'ın Ankara'daki merkezinde toplandı. Depremin vurduğu 10 ilde konut çalışmalarına mart ayı başı itibarıyla başlanacağını duyuran Erdoğan, konut inşaatı planlarına ilişkin önemli açıklamalar yaptı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, konut inşaatı planlarına ilişkin "Kademli olarak birkaç ay içerisinde fay hatlarının uzağında inşa edeceğimiz tüm konutların yapımına geçilmiş olacaktır" şeklinde açıklamalarda bulundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, deprem bölgesinde yıkılan binaların altında kalan son vatandaşlar çıkarılana kadar çalışmaların sürdürüleceğini ve arama-kurtarma çalışmalarının tamamlanmasının ardından enkaz kaldırma işlemlerinin hızlandırılacağını belirtti. Depremin yıkıp oturulamaz hale getirdiği yerlerin yeniden yapılarak hak sahiplerine teslim edileceğini vurgulayan Erdoğan, "TOKİ, bu depremden alnının akıyla çıkmış bir kurumumuzdur" dedi.

Kaybedecek tek bir dakikamızın bile olmadığı bilinciyle, hasar tespiti tamamlanan her bölgede hemen inşa çalışmalarına başlayacağız. Hedefimiz, 1 yıl içinde deprem bölgesinde kaliteli yapılarla konut ihtiyacını karşılamaktır. Depremzedelerin geçici barınma ihtiyaçlarına tüm olanaklarımızla cevap vermeyi planlıyoruz. Deprem bölgesindeki vatandaşlarımızdan bir yıl daha sabırlı olmalarını istiyoruz.

Bu yazıda, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın depremin vurduğu bölgelerdeki konut çalışmaları hakkında yaptığı açıklamaları özetledik. Erdoğan, fay hatlarının uzağında inşa edilecek kaliteli konutların yapımına mart ayı başı itibarıyla başlanacağını belirtti. Ayrıca, deprem bölgesinde yıkılan veya oturulamaz hale gelen yerlerin yeniden yapılarak hak sahiplerine teslim edileceği ve geçici barınma imkanlarının sağlanacağı da vurgulandı. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamaları, depremzedelerin hayatlarını yeniden inşa etmek için atılan önemli adımların bir göstergesi olarak kaydedilmiştir.

PlusHaber
Resmi Doğrulanmış Hesap

PlusHaber, haber paylaşma kültürüne katkıda bulunmak ve herkesin fikirlerini ve haberlerini dünya çapında paylaşmasına izin vermek için tasarlandı. Kullanıcılar, haber paylaşma kültürüne katkıda bulunmak için PlusHaber'i kullanabilirler ve dünya çapında haber paylaşma deneyimi yaşayabilirler.

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)

Yorumlar

https://plushaber.com.tr/assets/images/user-avatar-s.jpg
Bunun için ilk yorumu yazın!